Mahmure

Sağlık

Erkek Sağlığı

Uyumak için alkol almayın

Uyumak için alkol almayın

Erken uyanmanın depresyon belirtisi olabileceği ve uykusuzluğun ağır yemeklerle bağlantısı olduğunu biliyor muydunuz?

Dünya genelinde yapılan araştırmalara göre, her 5 kişiden biri ciddi bir şekilde uykusuzluk problemi çekiyor. Surrey Üniversitesi'nden Psikoloji Profesörü Ian Hindmarch, "Uyku sırasında hem bedenen hem psikolojik olarak dinleniriz, gün boyu hasar gören dokulardaki zararlar iyileşir" dedi. İşte uyku problemlerine kolay çözümler:

Problem: Uykuya çok zor dalıyorum

Nedeni: Yorucu çalışma temposu, izlediğiniz gerilim filmi, yatağa uzanmadan hemen önce yenen yemek veya içilen kafeinli içecekler.

Çözüm: Kedi otu, şerbetçiotu, limon ve pelesenk yağı stresinizi alarak sizi uykuya hazırlar. Yataktan önce yarım saatinizi sıcak bir banyoya ayırın, müzik dinleyin veya canınızı sıkmayacak dergilere göz atın. Kafeinli içeceklerden uzak durun.

Problem: Erken uyanıyorum ve bir daha uyuyamıyorum

Neden: Bu ya depresyon işaretidir ya da çok fazla alkol alındığını gösterir. Uyku verici görülen alkol fazla alındığında uyku düzensizliğine neden olur. Yatağa girmeden önce çok yemek yemek ya da yatağa aç girmek de kan şekerinizi artırarak veya düşürerek uykuya zarar verir.

Çözüm: Depresyon nedeniyle uyuyamıyorsanız psikiyatriste başvurun. Yatmadan önce fazla alkol almayın, yoğurt yiyin muz ya da soya sütü için.

Problem: Bebeğimi emzirdikten sonra uykum kaçıyor

Neden: Bebeğinizin ihtiyaçları için 20 dakika beklerseniz uykunuz kaçar.
1435
dahafazlası
YORUMLAR
Veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız. Detaylar için veri politikamızı inceleyebilirsiniz.