Mahmure

Sağlık

Erkek Sağlığı

Paracetamol astım riskini artıyor

Paracetamol astım riskini artıyor

Düzenli olarak paracetamol içeren ilaç kullananlarda astım riskinin üç kat arttığı belirlendi.

Güncellenme tarihi: 28.04.2014
Diğer ağrı kesicilerde bu sorun yok! Avrupa Küresel Alerji ve Astım Ağının yaptığı araştırmada, diğer ağrı kesicilerin ise böyle bir olumsuz etkisinin görülmediği belirtildi. Araştırmalar da destekliyor Çeşitli Avrupa ülkelerindeki 500 astımlı ve 500 sağlıklı insan üzerinde yapılan araştırma sonucunda, haftada en az bir kez paracetamol kullananlarda astım belirtisi riskinin arttığı belirlendi. Europian Respiratory Journal'da yayınlanan araştırmayı kaleme alanlardan Dr. Seyf Şahin, paracetamol ile astım arasında bağlantı bulunduğuna dair verilerin giderek çoğaldığını söyledi. 2000'den bu yana bu bağlantıyı ortaya koyan araştırmaların yayınlandığını belirten Şahin, paracetamol satışlarının yüksek olduğu ülkelerde astımın daha yaygın olduğuna dikkati çekti. Hastalıklar türlü türlü
1393
dahafazlası
YORUMLAR
Veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız. Detaylar için veri politikamızı inceleyebilirsiniz.