Mahmure

Sağlık

Çocuk Sağlığı

Bu yiyecekler çocuğunuzun beslenme çantasında olsun!

Bu yiyecekler çocuğunuzun beslenme çantasında olsun!

Memorial Ataşehir Hastanesi Çocuk Sağlığı ve Hastalıkları Bölümü'nden Uz. Dr. Özlen Kaya Çardak, okul döneminde beslenme hakkında bilgi verdi.

Çocuğunuzun eğitim öğrenim hayatında yeni bir süreç başlıyor. Yeni okul kıyafetlerini, ayakkabılarını, çantasını, kırtasiye malzemelerini hazırladınız. Peki çocuğunuzun beslenme planını?

Unutmayın ki; çocuğunuzun yaşadığı bu dönem, ileriki yıllarda beslenme alışkanlıklarının oluşacağı bir dönemdir. Bunun için dengeli ve doğru beslenmesine özen göstermeniz çok önemlidir. Memorial Ataşehir Hastanesi Çocuk Sağlığı ve Hastalıkları Bölümü'nden Uz. Dr. Özlen Kaya Çardak, okul döneminde beslenme hakkında bilgi verdi.

Çocuğunuza kahvaltıda süt ürünleri ile birlikte bal ve pekmez yedirin

Büyük şehirlerde çok erken saatte okul servislerine binmek zorunda kalan çocuklarda kahvaltıya az zaman kalması nedeniyle genellikle en önemli öğün olan kahvaltının atlandığı gözlenmektedir.

Aileler bu konuda daha dikkatli olmalı, en azından kısa sürede yenebilecek ama kalorisi yeterli gıdaları kahvaltıda tercih etmelidirler. Örneğin kaşarlı tost + 1 bardak süt veya krem peynirli 1 dilim ekmek+ 1 bardak portakal suyu gibi kısa sürede tüketilebilecek gıdalar yedirilebilir.

Kahvaltıda süt ürünleri tüketimi çok önemlidir. 1 su bardağı süt 250 ml veya 1 kibrit kutusu büyüklüğünde peynir yenmesi o öğündeki kalsiyum ihtiyacını karşılar. Süt ürünlerinin yanında kahvaltıda bal, pekmez gibi kalorisi yüksek gıdaların da tüketilmesi okul başarısını pozitif yönde etkileyecektir.

Okul çocuklarında giderek artan oranda obezite görülmektedir

Yapılan çalışmalarda dünyadaki 5-17 yaş grubundaki her 10 çocuktan birinin kilolu ve bunların 30-45 milyonunda "ciddi obezite" probleminin var olduğunu göstermektedir. Çocukların yaşam tarzında bir iyileştirme yapılmadığı takdirde obezite, yakın gelecekte ülkenin en akut halk sağlığı sorunu haline gelecektir.

Okul kantinlerinde yüksek kalorili içecek ve yiyeceklerin tüketilmesi sonucu, hareketsizliğin de eklenmesiyle obezite karşımıza çıkmaktadır. Okul çocuklarında ara öğün olarak kalorisi yüksek içeceklerin yerine meyve tüketimi arttırılmalıdır. Bilinçli beslenme alışkanlığı olan bazı okullarda kantinlerde meyve de satılmakta ve çocuklara daha sağlıklı olanı seçme hakkı tanınmaktadır.

Obezitenin temelleri bu dönemde atılır

Ergenlik döneminin sonuna kadar yapılan dengeli ve yeterli beslenme, erişkin dönemdeki sağlığımıza olumlu yönde katkı sağlamaktadır. Bu dönemde gereğinden fazla alınan kaloriler ileride kalıcı obeziteye neden olmakta; yetersiz beslenme de kemik büyümesine olumsuz etki ederek boy kısalığı gibi sorunlara yol açabilmektedir.

Çocuğunuzun beslenme çantasında olması gereken yiyecekler için devam ediniz>>>>>>>>>

2631
YORUMLAR
Veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız. Detaylar için veri politikamızı inceleyebilirsiniz.