Mahmure

Magazin

Magazin Gündemi

Yürüyüş kalbin dostu

Yürüyüş kalbin dostu

Kan ter içinde koşmak istemeyenlere müjde: Kalp sağlığını korumak için, kişinin 'hoşlandığı tempoyla yürümesi' ağır egzersiz kadar etkili.

Egzersiz yapanlara sık sık söylenen 'no pain, no gain' (Acı yoksa, işe yaramaz) lafı boş çıktı. Massachusetts Üniversitesi uzmanlarının
yaptığı araştırmaya göre, kalp sağlığını korumak isteyenlerin hoşlandıkları tempoda yürümesi, etkili bir önlem. Araştırma ekibinin başkanı Prof. Kyle Mc Innis, "Toplumun büyük kesimi kalbi güçlendirmek için yorucu, karmaşık egzersizlerin şart olduğunu düşünüyor, basit bir yürüyüşün ne kadar yararlı olabileceğini bilmiyor" dedi.

ABD'de yapılan araştırmaya 84 obezite hastası yetişkin katıldı. Denekler önce zorluk derecesi giderek artırılan koşu bandına çıkarıldı ve bu esnada oksijen tüketimleri ve kalp atışları ölçüldü. Ertesi gün yine koşu bandına çıkarılan deneklerden bu kez hızlı ama hoşlandıkları tempoda yürümeleri istendi. Deneklerin 18.7 dakika ve saatte ortalama 4.8 kilometre hızla yürüdüğü görüldü Prof. Mc Innis, deneklerin yürüyüş hızını kendileri ayarlayıp kendilerini yormadan ama gayretli yürüdüklerinde kalp atışlarının tehlikeli boyutlara ulaşmadığını ancak yine de kalbi güçlendirecek hıza eriştiğini belirtti. Genel kanıya göre kalbin güçlenmesi için, kalp atışlarının yüzde 55 oranında hızlanması gerek. Uzmanlar, kalp sağlığı için haftada beş gün ve 30'ar dakikalık tempolu yürüyüş öneriyor.
(Radikal)
340
dahafazlası
YORUMLAR
Veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız. Detaylar için veri politikamızı inceleyebilirsiniz.