Mahmure

Magazin

Magazin Gündemi

Tembellik kalbe zarar

Tembellik kalbe zarar

Tembel insanların kalp sağlığının tehlike altında olduğu bildiriliyor. Türk Kalp Vakfı, fazla hareketsizlik, fazla kilo ve ruhi gerginlik gibi etmenlerin kalp hastalıklarının hazırlayıcı nedenleri olduğuna dikkat çekiyor.

Türk Kalp Vakfı, kalp sağlığı konusunda yurttaşları uyarıyor. Kanda kolesterol ve diğer kan yağlarının artması, şeker hastalığı, yüksek tansiyon, sigara, fazla hareketsizlik, ruhi gerginlik ve fazla kilonun hastalığın hazırlayıcı nedenleri olduğuna dikkat çeken Kalp Vakfı uzmanları, kalp hastalıklarının belirtilerini ise şöyle sıralıyor:

"Daha önce hafif seyreden ve hemen geçen göğüs ağrısının, sıkıntı hissiyle birlikte daha uzun ve ağır seyretmesi; enfarktüse bağlı tansiyon düşüklüğü ve kalbin elektriksel ritm bozukluğu belirtileri, özellikle ağrı sırasında veya sonunda ortaya çıkan halsizlik, baş dönmesi, soğuk terleme."

Kalbin fazla yorulmasını önlemek için uyulması gereken kurallar ise şöyle sıralanıyor:

  • Günde üç öğün ve eşit miktarlarda yemelisiniz. Bir öğün de fazla yemeyin, yavaş yiyin, acele etmeyin.
  • Sizi üzen, sinirlendiren, kızdıran durumlardan, kimselerden ve konulardan kaçınmaya çalışın. Kızgınlık, sinirlenme ve korku kalbinizin fazla çalışmasına yol açar.
  • Çok soğuk veya sıcak iklimde bulunmaktan kaçının. Yazın dışarıdaki faaliyetleriniz için günün serin zamanını seçin. Sıcak, kalbinizin fazla çalışmasına sebep olur. Çok soğuk veya rüzgarlı bir günde dışarı çıkarsanız ağzınızı ve burnunuzu bir mendil ile kapatın ve soğuk havayı içinize çekmeyin.
  • Faaliyetlerinizi kalbinizin dinlenmesine zaman ayıracak şekilde düzenleyin. Örneğin günün veya haftanın işini planlayın. Ağır işleri gün içinde dağıtın ve araya hafif işler koyun. Faaliyetleriniz arasına zaman koyun. Bütün işlerinizi sabah yapmaya çalışmayın. Bir kısmını öğleden sonra ve akşam yapın, arada dinlenin.
  • Yorulursanız, her ne yapıyor olursanız olun, 15-20 dakika kadar dinlenin. Örneğin bahçe işlerinin tümünü birden yapmak için kendinizi zorlamayın.
  • Acele etmemeye çalışın. Günlük işlerinizi planlayın, böylece acele etmeden ve sinirlenmeden bütün işlerinizi tamamlayın. Bir işi kısa sürede tamamlamanız gerektiğini düşünmeyin.
  • Sabah ve öğleden sonra olmak üzere en az 2 kere 20-30 dakika istirahat edin. Bunun için yatmanız gerekmez, yalnız dinlenin.
  • Her gece alışık olduğunuz kadar uyuyun. En az 6-8 saat uyumaya çalışın. Bir gece geç saatlere kadar oturup, ertesi gece bunu telafi etmeye çalışmayın. Geç yatacağınız gece gündüz bir süre uyumaya çalışın.
  • Çalışırken kollarınız omuz düzeyinin üstünde olursa, kalbinizin fazla çalışmasına sebep olur. Pencere silmek, çamaşır asmak gibi işlerden kaçının."
    (ANKA)
  • 459
    dahafazlası
    YORUMLAR
    Veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız. Detaylar için veri politikamızı inceleyebilirsiniz.