Mahmure

Magazin

Magazin Gündemi

Kilo vermek için bir fincan acı kahve

Kilo vermek için bir fincan acı kahve

Kahve, çay gibi içeceklerde bulunan kafeinin, vücuttaki enerji tüketimini yüzde 5 oranında artırdığı, gıda tüketiminin sabit tutulması durumunda vücut ağırlığında düzenli düşüş sağlayabileceği bildirildi.

İlgili Haberler:
Kahvelerden kahve beğen

Çanakkale 18 Mart Üniversitesi Mühendislik Fakültesi Gıda Mühendisliği Bölümü Öğretim Üyesi Yrd.Doç.Dr. Emin Yılmaz, ABD nüfusunun yüzde 34´ünde görülen obezitenin, Türkiye´de de en önemli sağlık problemleri arasında yer almaya başladığını belirtti. Genetik faktörler dışında obez için en önemli sorunun, alınan ve harcanan enerji arasındaki dengesizlik olduğunu vurgulayan Yılmaz, bu nedenle enerji tüketiminde etkisi olduğu belirtilen kafein üzerinde bir araştırma yaptığını söyledi.

Vücut ağırlığında düzenli bir düşüş sağlıyor
Yılmaz, deney hayvanlarında kafeinin vücutta ağırlık kaybına neden olduğu ve obezlere verilen kafeinin bazal metabolizmayı yüzde 10 oranında artırdığı yolundaki araştırmalar ışığında yaptığı çalışmada çay, kahve gibi içeceklerle vücuda alınan kafeinin, enerji metabolizması üzerinde çeşitli etkiler yaptığını belirlediğini kaydetti. Yılmaz, şöyle devam etti: "Kafein, vücutta yağ yakımını hızlandırır. Kafeinin, bu yolla kan basıncında yaptığı geçici yükseliş, normal günlük işlerde ortaya çıkandan daha fazla değildir. Yaptığım hesaplamalara göre, kafein tüketiminden sonra bir günde yakılan enerjiden yüzde 5 daha fazla enerji harcanır. Gıda tüketiminin sabit tutulması durumunda, günde yaklaşık 75-110 kilokalorilik bir enerji açığı oluşabilir. Bu oran küçük görülebilir, ancak birkaç ayın toplamı dikkate alındığında vücut ağırlığında düzenli bir düşüş sağlanabilir."

Yemeklerden sonra bir fincan şekersiz kahve
Yrd.Doç.Dr. Yılmaz, vücuttaki yağ depolarını azaltacak özelliğe sahip kafeinin, açığa çıkardığı enerji dikkate alınarak obezitelerin tedavisinde kullanılabileceğini belirterek, şunları kaydetti: "Şekersiz çay ya da kahvenin, aşırı olmamak kaydıyla yemeklerden sonra tüketilmesi, diğer diyetetik önlemlerle beraber vücut ağırlığı kontrolünde ve azaltılmasında tavsiye edilebilir. Özellikle, kilo problemi olanlara egzersizlerinin ve diyetlerinin yanı sıra yemeklerden sonra bir fincan kahve içmelerini öneriyorum."

Yaptığı araştırmalar çerçevesinde, normal seviyedeki kafein tüketimi ile kanser, kalp ve damar hastalıkları, üreme, hamilelik arasında olumsuz bir ilişki bulunmadığını vurgulayan Yılmaz, kafeinin diğer uyuşturucular gibi bağımlılık yapmadığını da sözlerine ekledi.
465
dahafazlası
YORUMLAR
Veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız. Detaylar için veri politikamızı inceleyebilirsiniz.