Mahmure

Magazin

Magazin Gündemi

İyi bir uyku için çalışmak gerek!

İyi bir uyku için çalışmak gerek!

Geceleri yastığa başını koyar koymaz uykuya dalanları kıskanıyor ve rahat bir uykunun özlemini çekiyorsanız yapmanız ve yapmamanız gereken şeyleri iyi bilmeniz gerekiyor.

Yatmadan 4-6 saat önce kafeinli içecekleri kesmek, saat 20.00'den sonra mümkünse hiçbir şey içmemek; patates, süt, ton balığı, yumurta, yulaf, şeftali gibi besinleri almak ve televizyon başında şekerleme yapmamak iyi bir uykunun püf noktaları.

Kafeine karşı karbonhidrat
İyi bir uykuya ulaşmanın yolu şu kurallara uymaktan geçiyor:
  • Kafeini yatmadan 4-6 saat önce kesin. Gündüz çok kafein aldıysanız, ekmek gibi karbonhidratlı besinler alarak bunun etkisini azaltın.

  • Yatmadan önce alkol almayın. Alkol, kabus görmenize, uykusuz kalmanıza, uyurken terlemenize ve baş ağrısı çekmenize neden olur.

  • Yatmadan önce gevşeyin. Stresi kovmak için kısık ışıkta bir şeyler okumak, meditasyon, sıcak bir duş uyumanıza yardımcı olur.

  • Egzersiz, iyi bir uykunun altın anahtarıdır. Sabahları yapılan spor, uykusuzluğun üstesinden gelmek için en iyisidir.


  • Sıcak veya soğuktan kaçının
  • Odanız karanlık, rahat ve sessiz olsun. Odanız çok sıcak ya da soğuk olmasın.

  • Vaktinde yiyin, mışıl mışıl uyuyun. Uyku vakti ağır yemeklerden kaçındığınız kadar aç karnına da yatmayın.

  • Bazı besinler uyumanıza yardımcı olur; süt, bunların başında gelir. Ton balığı, kalkan balığı, enginar, badem, yumurta, şeftali, ceviz, kayısı, kuşkonmaz, yulaf, patates ve muz, uyku getiren diğer besinler.

  • Mümkünse saat 20.00'den sonra hiçbir şey içmeyin. Bu, gece yatarken sık sık tuvalete kalkmanızı önler.


  • Yatağı sadece uyku için kullanın
  • Sigarayı azaltın. Yatmadan sigara içince kendinizi gevşemiş gibi hissetseniz de, bir süre sonra uykusuzluğa neden olur.

  • Gece televizyon başında sakın şekerleme yapmayın. Şekerleme, uykusuzluğa neden olur. Şekerleme yapacaksanız kısa kesin.

  • Evcil hayvanınız varsa, odanıza almayın. Kedi ve köpeğiniz sizinle mi uyuyor? Demek ki uykusuzluğa davetiye çıkarıyorsunuz, gece yarısı ayağa dikilmeye heveslisiniz. Evcil hayvanların yeri yatak değildir.

  • Yatak odanızda televizyon seyretmeyin, yemeyin. Yatak, bunların yeri değildir. Yoksa bütün gece uykusuz kalırsınız.
  • 154
    dahafazlası
    YORUMLAR
    Veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız. Detaylar için veri politikamızı inceleyebilirsiniz.