Mahmure

Magazin

Magazin Gündemi

Erken kalkan yol alır

Erken kalkan yol alır

Uzmanlar erken kalkmanın genlerden mi, yoksa hayat tarzından mı kaynaklandığı konusunda farklı görüşteler.

Loughborough Üniversitesi Uyku Araştırma Merkezi'nden Profesör Jim Horne, "Küçük çocuklar, kadınlar ve yaşlılar erken kalkmaya meyillidir. Gençler ise uykuya daha düşkündür. Kadınların neden erkeklerden daha erken kalktığını bilmiyoruz" diyor. Bazı uzmanlar ise aile üyelerinin uyku düzeninde benzerlikler olmasının genlerden kaynaklandığını ifade ediyor.

ERKEN KALKMANIN YARARLARI
Erken kalkanların uyku problemleri daha azdır. Erken kalkanların üçte ikisi uykularını aldıklarını ve nadiren yorgunluk hissettiklerini söylüyor.

Araştırmacılar erken kalkmanın depresyonu yenmeye yardımcı olduğunu söylüyor.

Vücut hormonlarını düzenlediği gibi kilonun korunmasında da etkilidir.

Erken saatteki güneş ışığı mevsimsel duygulanım bozukluğuna karşı iyi gelir.

Stresi hafifletir. Kişinin sabahları beş dakika sessizlikte kendisiyle baş başa kalması günü sakin geçirmesinde de etkilidir.

Vücut saatinizi ayarlamanın yolları
1. Perdeler açık uyuyun, bu sayede güneş ışığı erken kalkmanıza yardımcı olur.

2. Günün erken saatlerinde vücudunuzun güneş ışığına maruz kalmasına çalışın.

3. Akşamüstü beşten sonra güneş ışığının gözlerinizi kamaştırmasına izin vermeyin, zira bu sizi güneş gözlüğü takmaya teşvik eder.

4. Kalktıktan kısa bir süre sonra egzersiz yapın.

5. Her gün aynı saatte kalkın.

Tarla kuşu musunuz, baykuş mu
  • TARLA KUŞU

  • Ruh hali: Gün içinde düşer.
    Uyanma: Saat kurmadan uyanır.
    Kahvaltı: Bayılır.
    En üretken zamanı: Sabah saatlerinin sonu.
    En rahat egzersiz zamanı: Sabah.

  • BAYKUŞ

  • Ruh hali: Gün içinde düzelir.
    Uyanma: Birkaç kez alarmın çalmasına ihtiyaç duyar.
    Kahvaltı: Çoğu zaman atlamak zorunda kalır.
    En üretken zamanı: Sabah saatlerinin sonu ve akşam.
    En rahat egzersiz zamanı: Akşam.

    Az tuz, az astım
    Yakın zamanda yapılan bir araştırma, tuz ve astım arasında bağlantı olduğunu ortaya koydu. Astım hastalarına iki hafta boyunca az tuz ve çok tuzdan oluşan iki farklı diyet uygulandı. Çok tuz diyetini uygulayanların nefes alma kapasitesinin yüzde 27 oranında düştüğü görüldü. Eğer astım hastasıysanız, tuzu hemen azaltın.

    Ağız kokusuyla savaşın
    Dişlerinizi fırçalıyorsunuz, ama nefesinizin kötü kokmasına bir türlü çözüm bulamıyorsunuz. Nefesinizin kötü kokmasının nedeni kötü beslenmeniz ve dişlerinize yeterince iyi bakmamanızdan kaynaklanıyor olabilir. Yediklerinizin ağız sağlığınız üzerinde önemli bir etkisi vardır. Taze sebze ve meyvelere hayatınızda daha fazla yer vererek ağzınızın kötü kokmasını engelleyebilirsiniz. Tabii dişlerinizi günde iki kez fırçalamayı da ihmal etmemelisiniz.
    (Hürriyet/Kelebek)
    267
    dahafazlası
    YORUMLAR
    Veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız. Detaylar için veri politikamızı inceleyebilirsiniz.