Mahmure

Magazin

Magazin Gündemi

El becerileri zayıflatıyor

El becerileri zayıflatıyor

Uzmalar, fazla kilolarından kurtulmak isteyen kişilere diyetten önce `ellerini meşgul etmeyi' önerdi. Kilo vermenin yolunun alışkanlıkları değiştirmekten geçtiğini vurgulayan uzmanlar, diyet yapan kişilere resim, seramik, örgü, makreme gibi hobilere yönelmelerini tavsiye ederken, el becerilerinin yemek yeme düşüncesini yok ettiğini açıkladı.

Diyet Uzmanı Yeşim Temel Özcan, kilo vermenin aslında alışkanlıkları değiştirmek ve yeni bir yaşam biçimini seçmek olduğunu belirtti. Makreme, örgü, resim, seramik, batik gibi hobilerin, kişileri meşgul ettiğini ve "Buzdolabında ne var?" düşüncesini ortadan kaldırdığını söyleyen diyet uzmanı Yeşim Temel Özcan, kilo vermek isteyenlerin bazı yeni alışkanlıkları edinmesi gerektiğini belirterek şunları söyledi:

"Öncelikle diyet dünyanın sonu değil, yaşam biçimidir. Bunu kabullenmek gerek. Bunun yanında ufak tefek değişiklikler, hem kilo vermeyi sağlar, hem de sağlıklı yaşamın kapısını açar. Davranış terapisi ismi verilen alışkanlıkları değiştirme, damak zevkine göre değil, sağlıklı beslenme alışkanlığını kazandırır."

Yok sayılacak yiyecekler
Kilo vermenin yanı sıra sağlık açısından da bazı yiyeceklerin `yok' sayılması gerektiğini belirten Özcan, "Kızartma, yağda kızarmış her türlü yiyecek, alkol, sucuk, salam, pastırma, yaş pasta, börek, makarna ve pilavdan uzak durmak gerek" dedi.

Bu yiyeceklerin aşırı yağlı ve kalorili olmaları nedeniyle kalp, tansiyon gibi damarsal hastalıklara neden olduğunu hem de kilo aldırdığını kaydeden Özcan, özellikle 30 yaşından sonra bu yiyeceklerin asla yenmemesi gerektiğini söyledi. Özcan, "30'dan sonra her 10 yılda bir metabolizmanın hızı yüzde 10 düşer ve bu da kilo verilmesini zorlaştırır. Metabolizmanın hızı düştüğü zaman vücut kendini korumaya alır ve yağ depolama kapasitesi artar" dedi.

Tek tip diyetlerin son derece sakıncalı olduğuna dikkat çeken Özcan, "Kişi ne kadar aç kalırsa o kadar tehlikeli" dedi. Özellikle sabah kahvaltısının vücudu harekete geçiren "Marşa basmak" anlamına taşıdığını vurgulayan Özcan, diyetin anlamının aç kalmak değil, düzenli ve dengeli beslenmek olduğunu vurguladı.

Diyette yeni alışkanlıklar
* Günde 3 öğün ana yemek, 2 öğün ara yenmeli
* Günde 8 bardak su içilmeli
* Hobilere ağırlık verilmeli
* Alışverişe çıkarken aç karnına gidilmemeli
* Asansör yerine merdiven kullanılmalı
* TV karşısında yemek ihtiyacı hissedildiğinde bir küçük elma, havuç ya da salatalık gibi kalorisi düşük yiyeceklerle oyalanılmalı
* Böreklere kıyma yerine sebze konmalı
* Yemekleri 20 dakikada bitirmeli, çünki beyin mideye "doydun" mesajını 20 dakikada ulaştırıyor
* Kısa mesafelerde yürümeyi tercih etmeli
* Kokteyllerde tatlı yerine meyve, et ya da soslu yiyecekler yerine sebze tercih edilmeli
* Yemek için küçük, salata için büyük tabak kullanılmalı
* Küçük lokmalarla yemek yenmeli
* Ayran, maden suyu, portakal suyu gibi içecekler tercih edilmeli.
(DHA)
373
dahafazlası
YORUMLAR
Veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız. Detaylar için veri politikamızı inceleyebilirsiniz.