Mahmure

Magazin

Magazin Gündemi

Boyun yanlış harekete gelmez

Boyun yanlış harekete gelmez

Yanlış hareketler, yanlış duruş, yanlış yastık seçimi, ağır kaldırmak, boyun ağrılarına yol açan en önemli nedenler arasında.

İyi bir duruş, egzersiz ve düzgün bir vücut mekaniğiyle, boyun ağrılarını önlemek mümkün. Fizik tedavi ve rehabilitasyon uzmanı Dr. Eser Alptekin, ideal kiloyu korumak, düzgün bir duruş, otomobilde ve işyerinde koltuğu iyi ayarlamak gibi genel ipuçlarının yanı sıra boynu güçlendirecek egzersizleri anlattı:

Boyun hareket açıklığı için
1 - Boyun egzersizleri yaparken boynun düzgün tutulması önemli. Bu nedenle tüm egzersizlerden önce baş ve boynunuzu düz hale gelene kadar arkaya çekin ve tam karşıya bakın.

2 - Başınızı öne arkaya, her iki omzunuza doğru eğin ve her iki yöne doğru çevirin. Hareketi yavaş olarak ve ağrı sınırına kadar 10 kez tekrarlayın.

3 - Omuzları arkada birleştirme: Bu hareket kötü pozisyonda durma ve oturmaya bağlı göğüs kaslarında kasılma ve boyun arka grup ve omuz kaslarındaki gerilmeyi düzeltmek için yapılır. Her iki omuz yukarı doğru kaldırılarak arkada birleştirilir. Hareket 20 kez tekrarlanır.

Kaslarınızı güçlendirin
1 - Boyun kaslarını güçlendirme: Elinizi alnınıza koyun, başınızı öne eğmeye çalışırken alnınızdaki elle direnç vererek engellemeye çalışın. Hareketi elinizi enseye koyup başı geriye iterek ve elinizi başın her iki yanına koyup omuzlara değdirmeye çalışarak tekrarlayın.

2 - Omuz kavşağı güçlendirme: Boyun ağrılarının önemli nedenlerinden biri duruş bozukluğuna bağlı boyun arka grup ve omuz kaslarının gerilmesi ve zamanla güçsüzleşmesi. Bu nedenle omuz egzersizleri çok önemli. Eller göğüs, burun ve baş üstünde birbirine itilir ve çekilir. Her hareketi 10'a kadar sayıp 10 kez tekrarlayın.

3 - Her iki omzunuzu yukarı doğru kaldırın ve arkada birleştirmeye çalışın. Bu şekilde birkaç saniye bekleyin. Daha sonra omzunuzu indirin ve rahatlatın. Hareketi birkaç kere tekrarlayın.

Germe egzersizleri
1 - Boyun kaslarını germe: Gergin ve kısa boyun kasları boyun ağrılarının sık görülen nedenlerinden. Başınızı bir omzunuza doğru eğin, aynı taraftaki elin yardımıyla başınızı omzunuza değdirmeye çalışın. Bu pozisyonu 10 saniye tuttuktan sonra, hareketi diğer omzunuzla tekrarlayın.

2 - Göğüs kaslarını germe: Bir duvarın karşısında durun. İki elinizi duvara dayayın. Topuklarınızı yerden kaldırmadan öne doğru esneyin. Bu hareketi yaptıktan sonra sırt üstü yatın, iki elinizi başınızın altına koyun, dirseklerinizi yere doğru bastırırken göğsünüzü öne doğru itin.

Fıtık mı, tutulma mı?
Dr. Eser Alptekin, boyun fıtığı gelişmiş hastanın genelde 'Boynum tutuldu' dediğini belirtiyor. Ancak doğru teşhis için boyun tutulmasının ardındaki nedene bakmak şart. Çünkü bazen basit bir spazm ya da yastık tutulmaya yol açarken bazen de sorumlu fıtık olabiliyor. Bu nedenle boyun tutulmasından şikâyet edenlerin vakit kaybetmeden bir doktora başvurması gerekiyor.

Peki sorun basit bir tutulmaysa buna ne yol açıyor? Alptekin'e göre ağır kaldırmak, yanlış spor, yanlış duruş şekilleri, yanlış pozisyonda uyumak, kötü seyahat şartları, yüksek yastık nedenler arasında. Alptekin, tutulmalarla ilgili önemli bir detaya dikkat çekiyor: "Sık sık tekrarlanırsa ihmal edilmemeli. Boyunda kalıcı sorunlara yol açar."

Eğer siz de boyun tutulması ve ağrısından şikayet ediyorsanız Dr. Alptekin'e kulak verin:

  • Monitörü göz hizasının hafif altında ayarlayın.

  • Uzun süre başınız eğik çalışmayın.

  • Boyun kaslarına düzenli egzersiz yapın.

  • Televizyon karşısında, kanepe ve koltukta kaykılarak oturmayın.

  • Çok yüksek yastık kullanmayın. Ortopedik yastıkları tercih edin.

  • Islak saçla yatmayın.

  • Vakit geçirmeden bir uzmana başvurun.

  • (Radikal)
    528
    dahafazlası
    YORUMLAR
    Veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız. Detaylar için veri politikamızı inceleyebilirsiniz.