Mahmure

Magazin

Magazin Gündemi

Bilgisayar karşısında egzersiz hareketleri

Bilgisayar karşısında egzersiz hareketleri

Bilgisayar başında çalışmak zorunda kalanlara özel ve basit hareketler öneriliyor.

Bilgisayar başından kalkma fırsatı bulmadan çalışanlara bazı "egzersiz hareketleri" sunuldu. Oturduğunuz yerden yada ayakta kolaylıkla yapabileceğiniz hareketlerle birçok hastalığı engellemek mümkün görünüyor. Bu hareketler aynı zamanda zinde kalmak için de bire bir.

Çalışanları bekleyen tehlikeler
  • Disk Kayması

  • Bilek,Diz ve Dirsek Kireçlenmesi

  • Omuz ve Boyun Tutulması


  • Sırt ve Omuz Hareketleri
    Ayağa kalkınız ve sağ elinizle sol omzunuzu sol elinizle sağ omzunuzu kavrayınız. Başınızı kolunuzun aksi yönünde çevirebildiğiniz kadar hareket ettiriniz.

    Baş ve Boyun hareketleri
  • Boynunuzu beşer kez sağa sola öne ve arkaya doğru hareket ettiriniz.

  • Başlangıçta kendinizi zorlamayınız.Gün geçtikçe ve boyun kaslarınız güçlendikçe zaten hareket mesafesi artacaktır.


  • Bilgisayar ve Sandalye Hareketleri
  • Ellerinizi (avuç içleri dışa bakacak biçimde) monitörün tam karşısında birleştirip gerilme hareketini yapınız. 15-20 saniyelik periyotlarda iki kez uygulayın.

  • Ayaktayken ellerimizi birleştirip avuç içleri dışa gelecek biçimde yukarıya doğru esneyin, bunu 10-15 saniye boyunca sürdürmek gerekir.

  • Ayakta durur biçimdeyken bir elle diğer kolun dirseğinden yakalama kaydıyla yakalayan elin tarafına doğru belden kırarak esneme hareketi.

  • Otururken omuzları yukarıya doğru mümkün olduğu kadar kaldırma. Bu hareketi 3-5 saniyelik periyotlar halinde 3 kez gerçekleştirmek gerekir.

  • Ayakta durur şekildeyken iki kolu kalça kılsmında birleştirme şartıyla kolları sağa ve sola doğru esnetme hareketi. bir kolu 10-12 sanayi boyunca esnetmek yeterli olacaktır.

  • Avuç içlerini birleştirip midenin üst kısmına denk gelecek biçimde birleştirip gerilme hareketi. 10 saniye boyunca yapamak gerekiyor.

  • Bir önceki hareketin bir benzeri olarak bu sefer parmak uçların aşağıya doğru bakacak biçimde esnetmek. Bu hareketi 10 saniye boyunca devam ettirmek gerekiyor.

  • Sandalyede oturarak her iki kolu sırayla 180 derece aşağı ve yukarı biçimde kaldırıp indirme hareketi. Her iki kolu da 8-10 saniye aralığında tutmak gerekiyor.

  • Sandalyede oturma şartıyla bir bacağı diğer bacağın (bacak bacak üstüne atacak şekilde) üstüne esnetme hareketi. Her iki yöne de 8-10 saniye gerçekleştirmek yararlı olacaktır.

  • Sandalyenin ortasına oturma şatıyla iki eli belde tutarak esneme hareketi. 10-15 saniye boyunca bu şekilde esnemek gerekiyor.

  • Kolları aşağıya doğru salın ve dairesel olarak sallayın. Bu hareketi dilediğiniz kadar yapabilirsiniz.
  • 443
    dahafazlası
    YORUMLAR
    Veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız. Detaylar için veri politikamızı inceleyebilirsiniz.