Mahmure

Magazin

Magazin Gündemi

Baş düşman ekmek değil

Baş düşman ekmek değil

Şişmanlık ve buna bağlı hastalıkların ortaya çıkmasında en önemli etken olarak gösterilen ekmeğin, sanıldığı kadar "suçlu" olmadığı belirtildi.

Sağlıkla ilgili uyarılarda bulunan Dr. İbrahim Özbıyık, "Ekmeğe düşman mısınız?" başlıklı yazısında, kilo alanların "infaz ettikleri" ilk yiyecek olan ekmeğin, aslında vücut için son derece faydalı ve gerekli protein ile besin ögelerini de içerdiğini belirtti.

EKMEKTEN UZAKLAŞILMAMALI
Türkiye`de, insanların günlük hayatlarında tükettikleri enerjinin yüzde 66`sını tahıllardan, bunun yüzde 56`sını ise yalnızca ekmekten karşıladığını ifade eden Özbıyık, bu nedenle ekmekten uzaklaşılmaması gerektiğini savundu.

Özbıyık`ın verdiği bilgilere göre, Türkiye`de kişi başına günde ortalama 450 gram ekmek düşüyor. Fazla ekmek tüketen bir toplum olunmasına rağmen, son yılların en önemli hastalığı şişmanlığın, tek sorumlusu ekmek değil.

KEPEK EKMEĞİNİN DE ZARARLARI VAR
Buğday unundan yapılan ince bir dilim ekmekte 69, düşük kalorili sanılan aynı miktardaki çavdar kmeğinde ise 66 kalori bulunuyor. işmanların "zayıflama mucizesi" olarak sarıldıkları kepek ekmeğinin kalorisi daha düşük ancak, uzun süre tüketildiğinde başta kansızlık olmak üzere çeşitli hastalıklara neden oluyor.

POSALI YİYECEKLERİN FAYDASI
Dr. Özbıyık, son yıllarda yapılan bilimsel araştırmalarda, posalı yiyeceklerin sindirim esnasında bağırsaklarda belli bir hacim oluşturarak hareketi sağladığının daha net bir şekilde ortaya çıktığına dikkati çekerek, şöyle devam etti:

"Posası yüksek gıdalarla beslenen toplumlarda, kalın bağırsak hastalıklarına rastlanmazken, posası düşük gıdalarla beslenen bazı toplumlarda, önemli sağlık problemleri görülüyor. Posanın en iyi kaynağını ise tahıllar ve dolaylısıyla ekmek oluşturuyor."

Dr. Özbıyık, ekmeğin diş çürümesine neden olduğu yolundaki iddiaların ise bilimsel dayanağının bulunmadığına işaret ederek, şunları kaydetti:
"Yapılan araştırmalar, beyaz ve esmer ekmeğin diş çürümelerine neden olmadığını ortaya çıkardığı gibi esmer ekmekte bulanan bazı minerallerin çürükleri önlediği saptanmıştır. Bu nedenle her öğünde 1-3 dilim ekmek diş sağlığını korur."
433
dahafazlası
YORUMLAR
Veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız. Detaylar için veri politikamızı inceleyebilirsiniz.