Mahmure

Magazin

Magazin Gündemi

Alışverişte altın kurallar

Alışverişte altın kurallar

Yaptığı alışverişte zarara uğramayı kimse istemez. Günlük yaşamda sıklıkla başımıza gelen alışveriş "kazaları"ndan korunmak için bazı küçük kurallar bilmek yeterli. İşte iyi bir alışveriş için altın kurallar.

Alışverişte aldanmamak için bilinçli davranmak ve yasal hakları bilmek önemli. İyi bir alışveriş için gerekli bilgiler.

Ayıplı mal kabul etmeyin

Satın aldığınız mal ayıplı çıkabilir ya da size sunulan hizmet ayıplı olabilir. Malın ayıplı olduğunu anlarsanız, 15 gün içinde, bu malı satıcıya geri vererek; ödediğiz bedelin iadesini, aynı kalitede bir ürünle değiştirilmesini, ücretsiz onarımını, ayıbın nedeni kadar indirim yapılmasını talep edebilirsiniz.

Satıcı bu talebinizi reddemez. Hizmetin ayıplı olduğunu görürseniz, yine 15 gün içinde, yeniden yapılmasını, ödediğiniz bedelin iadesini talep edebilirsiniz.

Taksitli satışlarda sözleşme yapın!

Satıcı, taksitli ve ön ödemeli satışlarda yazılı sözleşme yapmak ve bu sözleşmenin bir nüshasını size vermek zorundadır.

Sözleşmede, sizi sonradan beklenmedik bir durum ile karşı karşıya bırakacak bilgi eksiklikleri olmamalıdır.

Kampanyalı satışlara dikkat!

Kampanyalı satışlarda, taksitli satışlarda olduğu gibi, haklarınızın dayanağı imzalayacağınız sözleşme olacaktır. Sözleşmede bilinmedik bir husus kalmamasına dikkat edin.

Üretici firma garantisi isteyin. Sözleşme dışında senet veya çek imzalamayın. Ödeyeceğiniz miktara karşı da banka teminat mektubu isteyin. İlan ve taahhüt edilen mal veya hizmetin ayıplı olması durumunda, satıcı, bayi, acenta, temsilci, imalatçı-üretici ve ithalatçı birlikte ve zincirleme sorumludur.

Kapıdan asla alışveriş yapmayın!

Kapıdan satışlar tüketiciyi en fazla zarara uğratan satış şeklidir. Bütün risklerine karşın kapıdan alışveriş yaparsanız, özellikle tarihsiz ve eski tarihli sözleşmeleri imzalamayın.

7 gün içinde hiçbir gerekçe göstermeden, satın almaktan cayma hakkına sahipsiniz. Ancak, cayma bildirimini sözlü değil, mutlaka iadeli taahhütlü mektup veya noter aracılığı ile yapın ya da TÜKODER'e başvurun.

Satıcı, 10 gün içinde, sizden aldığı parayı, kıymetli evrakı, sizi borç altına sokan her türlü belgeyi iade etmek ve 20 gün içinde de malını geri almak zorundadır.

Etiketsiz ürün almayın

Perakende satışa sunulan ürünlerin veya ambajlarının üzerinde, menşei, cinsi ve fiyatını bildiren etiketler bulundurulması zorunludur.

Garanti belgesi isteyin

Üretici veya ithalatçı firmalar, sanayi malları için garanti belgesi düzenlemek zorundadır. Bir yıldan az olmaması gereken garanti süresi içinde meydana gelen arızaların ücretiz giderilmesi (parça değiştirilmesi dahil) zorunludur.

Garanti süresi içinde aynı arıza 2 defadan fazla, değişik arızalar 4 defadan fazla olursa, ürünün aynı kalitede yeni bir ürün ile değiştirilmesini isteme hakkınız vardır.

Türkçe kullanma klavuzu

Yurt içinde üretilen veya ithal edilen sanayi mallarının Türkçe tanıtma ve kullanma kılavuzları ile birlikte satılması zorunludur.

Yetkili servisleri tercih edin

Üretici veya ithalatçı firmalar, sattıkları sanayi mallarının bakım ve onarımı için yeterli sayıda servis istasyonu kurmak ve teknisyen bulundurmak zorundadır.

Ürünün serviste kalış süresi, hiçbir gerekçe ile, 30 iş gününü geçemez. (Sanayi malların satış sonrası hizmetleri hakkında tebliğe göre)
Kaynak: TUKODER
309
dahafazlası
YORUMLAR
Veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız. Detaylar için veri politikamızı inceleyebilirsiniz.