Mahmure

Mahmure

Yaşam

Çalışırken motivasyonu kaybetmemek için

Çalışırken motivasyonu kaybetmemek için

İşiniz ne olursa olsun, nerede çalışırsanız çalışın, bir noktadan sonra motivasyonunuz düşmeye başlar.

Güncellenme tarihi: 07.02.2013
Bu durum özellikle asistan, proje yöneticisi ve ofis yöneticisi gibi çok sayıda şapkayı başında taşımasına karşın hak ettiğini ilgiyi göremeyen, günümüzün yöneticileri için geçerli. Motivasyon eksikliğinin nedeni ortalamanın altında bir hızla seyreden bir çalışma haftasından, işyerinde uğranan hüsrana kadar çok sayıda etken olabilir. İşin püf noktası duygularınızın kaynağına inebilmek ve motivasyonunuzu yeniden canlandırmak için gereken adımları anında atabilmek. İşte size birkaç tavsiye:

1. Bileziklerinize yenilerini ekleyin. İşe başladıktan sonra da belli alanlardaki eğitiminize devam etmeniz, yeteneklerinizi besleyecek, işinizde zekanızın sınırlarını zorlamanızı ve uzun vadede bu girişimin getirilerini elde etmenizi sağlayacak. Çoğu üniversitede işletmeden yaratıcı yazarlığa ve iletişime kadar uzanan, farklı konularda programlar sunuluyor. Yazılım konusundaki becerilerinizi geliştirmek için internet üzerinden eğitim olanaklarını araştırın. İnternet üzerinden verilen kurslar ve eğitimler gitgide daha yaygın hale geliyor.

2. Kendinize aşabileceğiniz yeni engeller yaratın. İş yerinde, iş tanımınızın dışında olsa bile, zorlu bir işi üstlenmek için gönüllü olun. Eğer bulunduğunuz konumda daha fazla ilerleme imkanınızın olmadığını hissediyorsanız, başka bir işe ya da aynı işyerinizde başka bir bölüme geçmeyi düşünebilirsiniz.

3. Mola verin. En son ne zaman tatile çıktınız? Özellikle yoğun çalıştığınız bir dönemin ardından, enerjinizi yeniden kazanmanızı sağlayacak bir molaya ihtiyacınız olduğunu unutmayın.

4. Küçük değişiklikler yapın. İşiniz fazlasıyla monoton hale geldiyse, bu rutini kırmanın yollarını araştırın. Örneğin, iş yükünüzü yeniden düzenleyerek, önceden sabah hallettiğiniz işleri öğle vakti tamamlanmak üzere ayarlayabilirsiniz. Dosyalama sisteminizi baştan aşağıya değiştirin, yeni zaman yönetimi yöntemmlerini deneyin ya da daha verimli çalışmanın yollarını arayın.

5. Harekete geçin. Egzersiz bedensel olduğu kadar zihinsel ve duygusal yararları da beraberinde getirir. Öğle yemeği vaktinde her gün kısa bir yürüyüş enerji düzeyinizi artırarak düşüncelerinizi daha açık bir biçimde düzene koymanızı sağlayacaktır. Mekan değişikliği önünüzde duran zorlukları aşmanız için yepyeni bir bakış açısı kazanmanızı sağlayabilir.

6. En iyi performansınıza erişmek için çabalayın. Yaptığınız işte mükemmelliğe ulaşmaya çalışın. Yeteneklerinize güvenmek motivasyonunuzu artırmanın yanısıra, işvereninizin ve iş arkadaşlarının da sizin yeteneklerinize duydukları güveni güçledirecektir.

7. Geri bildirim almaya çalışın. Performansınızı kıyasıya eleştirmekten kaçının. Elinizden gelen her türlü çabayı gösterdiyseniz, bundan gurur duyun. Geliştirebileceğiniz yönleriniz olduğunu düşünüyorsanız, üstlerinizden yapıcı eleştiriler elde etmeye çalışın. Ardından performansınızı artırmak için gerekli adımları atın.
723
dahafazlası
YORUMLAR
Veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız. Detaylar için veri politikamızı inceleyebilirsiniz.