Mahmure

Sağlık

Genel Sağlık

Sağlıklı kilo vermek mümkün!

Sağlıklı kilo vermek mümkün!

Hareketsizlik, stres, fast-food ve atıştırma alışkanlığı, uykusuzluk ya da fazla uyuma, yağlı yiyecekler...

Güncellenme tarihi: 28.04.2014
Hareketsizlik, stres, fast-food ve atıştırma alışkanlığı, uykusuzluk ya da fazla uyuma, yağlı yiyecekler... Ve maalesef kaçınılmaz bir gerçek bir gerçek; şişmanlık. Kış aylarında kilo sorunu kontrol sınırını aştığından en büyük stres kaynağı. Çözüm için aşağıdaki 22 adımı takip edin! • Yaş, kilo, boy, fiziksel aktivite düzeyi ve vücut analizinize göre uygun bir beslenme programı takip edin. • Açlık hissettiğinizde bisküvi, kek, börek vb. gıdaların yerine önce bir bardak su içmek ve meyve, kepekli kraker, yoğurt, beyaz peynir, kuru erik, 3•4 adet ceviz gibi hafif ve sindirimi kolay yiyecekler atıştırın. • 3 ara öğün ve 3 ana öğün yemeyi alışkanlık edinin ve asla aç kalmayın. • Günde ortalama 45 dakika yürüyüş yapın. • Günde 8•10 bardak su için. • Kan şekerini hızla yükseltip düşürmeyen, tokluk hissi veren, kepekli ve lifli yiyecekleri tercih edin. Üç beyazı (şeker•un•tuz) listenizden çıkartın. • Kızartmayı sofranızdan uzaklaştırın, onun yerine ızgara, haşlama ve buğulama türüne yer verin. • Uyku düzeninizi dengede tutun. Çok uyku kadar uykusuzluk da kilo aldırır, çünkü az uyku sinir sisteminin dengesini bozar, stres yaratır ve bu da paralel olarak atıştırma eğilimlerini arttırır. • Reçeli kendi öz şekeriyle yapın. • Alkol alımını azaltın. • Sigara, kahve ve kafeinli içecekler kan şekerini düşürerek şekerli gıdalara saldırmaya neden olduğu için bunlardan uzak durun. Kalça egzersizleri için fotogaleriye tıklayın!
1409
dahafazlası
YORUMLAR
Veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız. Detaylar için veri politikamızı inceleyebilirsiniz.