Mahmure

Sağlık

Genel Sağlık

Öğrenciler sınav döneminde nasıl beslenmeli?

Öğrenciler sınav döneminde nasıl beslenmeli?

Sınav öncesi, sınav sabahı ve sonrasında hangi besinler alınmalı? İşte detaylar..

Üniversite sınavına sayılı günler kala yoğun stres ile gelişen yeme davranış bozukluğu; beraberinde kilo kayıpları veya aşırı kilo alma, mide bulantısı, kabızlık ve baş dönmeleri gibi birçok sağlık problemine sebep olabiliyor.

Hacettepe Üniversitesi Beslenme ve Diyetetik Bölümü Öğretim Üyesi Prof. Dr. Sevinç Yücecan, bu dönemde öğrencilerin yeterli ve dengeli bir beslenme programı uygulaması gerektiğine dikkat çekiyor.

Peki, sınav öncesi, sınav sabahı ve sırasında hangi besinleri alınmalı?

Kahvaltının günün en önemli öğünü olduğuna dikkat çeken Yücecan buna rağmen en çok ihmal edilen öğünün de kahvaltı olduğunu belirtiyor.

Yapılan çalışmaların da kan şekerinin yeterli düzeyde olmasının öğrenme ve anımsamayı içine alan birçok beyin ve davranış işlevini düzenlediğini hatırlatan Yücecan sağlıklı bir kahvaltının aritmetik işlemlerde ve dikkat gereken testlerde performansı ve akademik başarıyı artırdığını sözlerine ekledi.

Prof. Dr. Sevinç Yücecan, "Kahvaltı yapılmadan güne başlandığında kan şekerinin düşmesi, yorgunluk, baş ağrısı, dikkat dağınıklığı ve algı problemleri ortaya çıkabilir.

Sınav öncesi ve sınav sabahında kahvaltıda özellikle besin çeşitliliğine önem verilmeli, tek tip beslenmekten kaçınılmalıdır.

Optimal beslenme için her öğünde dört ana besin grubundan (süt ve türevleri, et-yumurta-kurubaklagil, sebze ve meyveler ve tahıllar) çeşitli besinleri seçerek tüketmek gerekir ve özelikle sınav sabahı her günkü gibi kahvaltı edilmeli, alışılmıştan farklı bir mönü denenmemelidir" diye belirtti.

Sınav dönemi beslenmesinde önemli 5 adımı görmek için devam ediniz...

2561
YORUMLAR
Veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız. Detaylar için veri politikamızı inceleyebilirsiniz.