Mahmure

Sağlık

Genel Sağlık

İlaç kullanımına dikkkat

İlaç kullanımına dikkkat

Aspirin, antiromatizmal ve ağrı kesici ilaçların bilinçsiz şekilde kullanımının, üst sindirim sisteminde kanama riskini artırdığı bildirildi.

Mide ve onikiparmak bağırsağını kapsayan üst sindirim sisteminde oluşan kanamalarda, bilinçsiz ağrı kesici ve antiromatizmal ilaçlarla aspirin kullanımına bağlı olarak her yıl artış saptandığını kaydetti. Memik, Gastroenteroloji Polikliniği`ne kanama şikayetiyle yatan 167 hastadan 95`inin rahatsızlıklarının, bilinçsiz ilaç kullanımından kaynaklandığının saptandığını belirterek, "Bu ilaçların bilinçsiz kullanımı ayrıca, literatürde (erozif gastrit) adı verilen mide iç yüzeyinin tahrişi ve iltihaplanmasına da neden olmaktadır" dedi. Üst sindirim sisteminde kanama görülen hastaların yüzde 60`ında kanamanın ülsere, yüzde 36`sında ise bilinçsiz ilaç kullanımına bağlı olduğunu ifade eden Memik, "Son yılarda mide ülserine yol açmakla suçlanan (helikobakter plori) adlı mikrop, bu ilaçların alınması sırasında midede mevcutsa, kanama riski daha fazla oluyor" diye konuştu. Memik, romatizmal şikayetleri bulunduğu için bu tip ilaçları alan yaşlı kişilerde mide kanamalarının daha sık görüldüğüne de işaret ederek, şunları söyledi: "Halkımız bu ilaçları maalesef reçetesiz şekilde temin edebiliyor. Özelikle yaşı ilerleyen kişiler, bu konuda dikkatli olmalılar. Zira, yaşlılıkta midenin ülsere ve kanamaya meyili daha çok olmakta ve kanama vakaları daha ağır seyretmektedir." Memik, doktor tavsiyesi olmadan hiçbir ilacın kullanılmaması ve özellikle geçmişte gastrit veya ülser şikayeti olan kişilerin antiromatizmal ilaçları alırken çok dikkatli olmaları gerektiğini sözlerine ekledi.
494
dahafazlası
YORUMLAR
Veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız. Detaylar için veri politikamızı inceleyebilirsiniz.