Mahmure

Sağlık

Genel Sağlık

Hücrelerinizin erken ölümünü engelleyin

Hücrelerinizin erken ölümünü engelleyin

Vücudumuzda bulunan ve "serbest radikaller" adı verilen bazı maddeler, hücre ölümünü hızlandırır, yaşlanmaya neden olur.

Meyve ve sebzelerden alacağımız antioksidanlarla bu etkiyi aza indirebiliriz.

Çevre kirliliği, hazır yiyecekler, yaşam tarzı ve stres gibi etkenler sağlık üzerinde sürekli tehdit oluşturuyor ve bu etkenler sonucunda normal metabolizma faaliyetlerinin yanı sıra serbest radikaller meydana geliyor. Serbest radikaller, oksidatif stres adlı kimyasal işlemlerle hücrelere ve hücrenin esas yapısı olan genetik materyal DNA'yı hasara uğratarak hücre ölümünü artırır, yaşlanmaya neden olur. Bu durumu en net cilt yaşlanmasında görebiliriz. İstenmeyen gelişmeleri engellemek, dejeneratif hastalıklara (kanser, kalp hastalıkları, akciğer hastalıkları ve katarakt gibi) erken yaşlarda yakalanmamak ve hücre hasarını en aza indirmek için yaşla birlikte güçsüzleşen savunma sisteminizi güçlendirmelisiniz.

Serbest radikallere karşı etkin koruma sağlayabilecek takviyeler antioksidanlardır. Bunlar hücreler tarafından üretildiği gibi vücuda gıdalarla da alınabilmektedir.

Beta karoten: Sebze ve meyvelerden elde edilen beta karoten vücutta A vitaminine dönüşür. A vitamininin bütün fonksiyonlarını görmenin yanı sıra serbest radikalleri etkisiz hale getirerek yaşlanmayı geciktirir, cildi güzelleştirerek güneşin zararlı etkilerinden ve cilt kanserinden korur. Radyasyon tedavisinin yan etkisini azaltır. Başta havuç, kayısı, kavun, böğürtlen, şeftali, balkabağı olmak üzere tüm sarı ve kırmızı ile yeşil renkli meyve ve sebzelerde, lahana, bezelye ve patateste bulunur.

C vitamini: Bağışıklık sistemini güçlendirir, doku yapımında ve onarımında rol alır, kansere karşı korur, demirin vücutta kullanılmasına yardımcı olur, kalp-damar hastalıklarının gelişmesine karşı koruyucu etkiye sahiptir. Sigaranın olumsuz etkilerini azaltır. Limon, kivi, portakal, çilek, greyfurt, kırmızıbiber, enginar, brokoli, fasulye, maydanoz, kuşburnu ve ahudududa bol miktarda bulunmaktadır.

E vitamini: Hücreyi serbest radikallere, ağır metallere ve ilaçların zararlı etkilerine karşı korur ve yaşlanmanın etkilerini geciktirir. Doymamış bitkisel yağlarda, fındık, ceviz badem gibi kuruyemişlerde, bezelye, fasulye ve yeşil yapraklı sebzelerde bulunmaktadır. Bağışıklık sistemini güçlendirir, kanser ve kalp hastalıklarına karşı koruyucudur, cilt sağlığında etkilidir, dolaşımı düzenleyici etkisi vardır.

Selenyum: Vücudu serbest radikallere karşı koruyan, antioksidan etkili bir mineraldir. Selenyum E vitamini ile birlikte çalışarak kardiyovasküler sağlığın devamlılığını sağlar. Glutatyon peroksidaz adlı antioksidan enzimi harekete geçirerek vücudu kansere karşı korur. Deniz ürünleri, fındık, ceviz ve mantar başlıca kaynaklarıdır.

Çinko: Vücudumuzun doğal savunma sisteminin güçlü olması için gerekli olan bir mineraldir. Hücre yenilenmesinde rolü olduğu için cilt güzelliğinde, el tırnaklarının sertleşmesinde ve saçın kuvvetlenmesinde, regl dönemi ağrılarının hafiflemesinde, yaraların daha hızlı iyileşmesinde, gribal algınlıklarda etkilidir. Peynir, sığır eti, kuru fasulye, yumurta, mısır, brüksellahanası ve brokolide bulunmaktadır.

Koenzim Q-10 : Enerji üretiminde ve antioksidan olarak görev almaktadır. Antioksidan özelliğiyle yaşlanmanın etkilerini azaltıcı rolü üstlenir. Cilt ve saç sağlığı açısından da etkilidir. Kardiyovasküler rahatsızlıklarda, şeker hastalığında, yüksek tansiyonda ve Alzheimer hastalığında faydalıdır. Et, balık, yumurta, brokoli, patates, soya, buğday, pirinç, darı, fasulye, fındık gibi besinlerde bulunur.

Sebzeler

Karalahana 1770
Ispanak 1260
Brüksellahanası 980
Brokoli 890
Pancar 840
Kırmızı biber 710
Soğan 450
Mısır 400
Patlıcan 390

Meyveler

Kuru erik 5770
Kuru üzüm 2830
Çay üzümü 2400
Böğürtlen 2036
Çilek 1540
Ahududu 1220
Erik 949
Portakal 750
Kara üzüm 739
Kiraz 670
651
dahafazlası
YORUMLAR
Veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız. Detaylar için veri politikamızı inceleyebilirsiniz.