Mahmure

Sağlık

Genel Sağlık

Hamilelere özel beslenme programı

Hamilelere özel beslenme programı

Fazla baharat ve bulantıya sebep olabilecek ağır ve aşırı kokulu besinlerden uzak durun.

Güncellenme tarihi: 28.04.2014
Gebelik sorunları ve beslenme Gebelik döneminde ortaya çıkan bazı sağlık sorunlarında beslenme planını yeniden gözden geçirmek, bazı değişiklikler yapmak gerekiyor. İşte bunlardan en önemlileri: Sabah bulantıları nasıl önlenecek? " Fazla baharat ve bulantıya sebep olabilecek ağır ve aşırı kokulu besinlerden uzak durun. " Kolay, sindirilen, kolay hazmedilen besinleri tercih edin. " Aşırı yağlı besinlerden uzaklaşın. " Yemeklerinizi oturarak, yavaş yavaş ve iyice çiğneyerek tüketin. Gebelik döneminde ortaya çıkan bazı sağlık sorunlarında beslenme planını yeniden gözden geçirmek, bazı değişiklikler yapmak gerekiyor. İşte bunlardan en önemlileri: Sabah bulantıları nasıl önlenecek? " Fazla baharat ve bulantıya sebep olabilecek ağır ve aşırı kokulu besinlerden uzak durun. " Kolay, sindirilen, kolay hazmedilen besinleri tercih edin. " Aşırı yağlı besinlerden uzaklaşın. " Yemeklerinizi oturarak, yavaş yavaş ve iyice çiğneyerek tüketin. " Yatmadan önce hafif ve yağsız bir ara öğün alın. " Küçük porsiyonlar halinde beslenmeye çalışın. " Sabah uyanınca kızarmış ekmek, tahıl gevrekleri, kraker gibi nişastalı yiyecekler tüketin. " Bulantı olduğunu düşündüğünüz yiyeceklerden uzak duran. " Bu sorunun genellikle gebeliğin ilk 3 ayında oluştuğunu ve bir süre sonra hafifleyeceğini unutmayın. Sorununuz kabızlıksa Kabızlık anne adaylarının en çok rahatsız oldukları problemlerdendir. Gebelik döneminde salgılanan değişik hormonlar bağırsak hareketlerinde yavaşlamaya yol açmaktadır. Kabızlık ve bununla ilişkili hemoroit sorununun anne adaylarının canını sıkması bundandır. Kabızlık sorununu hafifletmek için: " Daha fazla su-sıvı tüketin. " Yürüyün " Fiziksel aktivitenizi yükseltin " Bağırsak çalışmasını hızlandıran besinlerden -kuru kayısı, kuru erik, incir- gibi besinlerden istifade edin. " Posa zengini sebze ve meyveleri, bakliyat ve tahılları ihmal etmeyin. Anne olmanın keyfini sürün!
3421
YORUMLAR
Veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız. Detaylar için veri politikamızı inceleyebilirsiniz.