Mahmure

Sağlık

Genel Sağlık

Gribe dikkat!

Gribe dikkat!

Ani hava değişiklikleri grip virüsünü ortaya çıkarıyor.

Atatürk Üniversitesi Tıp Fakültesi öğretim üyelerinden Prof. Dr. Mehmet Parlak, "Gripten korunmak için öpüşmeyin, tokalaşmayın" dedi.

Salgının ciddi boyutta işgücü kaybına neden olduğunu vurgulayan Prof. Dr. Parlak, gribe yakalanmamak için spor yapmak, düzenli ve dengeli beslenmek gerektiğine işaret etti. Prof. Dr. Parlak, "Grip sadece insanları yatağa bağlamıyor, ekonomiyi de vuruyor. Gribe yakalananlar, 7- 10 gün arası yatıyor, sürekli ilaç kullanıyor" dedi.

Prof. Dr. Mehmet Parlak, Dünya nüfusunun yaklaşık yüzde 10- 20'sinin her yıl gribe yakalandığını anımsattı. "İnfluenza" denilen virüslerin, bronşlar ve akciğerlere yerleşmesiyle oluşan gribin önemli boyutta işgücü kaybına neden olduğunu anlatan Prof. Dr. Parlak, çocuklarla, 65 yaş üstü kişilerin, şeker, astım, akciğer, kalp, böbrek hastaları, organ nakli yaptırılanlar ve kalabalık ortamda yaşayanların risk grupları oluşturduğunu bildirdi. Prof. Dr. Parlak, "Türkiye'de bu gruplara giren yaklaşık 30 milyon insan yaşamaktadır. Bu gruptakiler veya bir yakınından virüsü alanlar, 7- 10 gün boyunca yorgan- döşek yatıyor. Salgın dönemlerinde milyonlarca dolar ilaca yatırılıyor. Ayrıca iş gücü kaybı oluyor. Ülke ekonomisi bundan çok büyük zarar görüyor. Bunun önüne geçmek için gripten korunmak şart. Ekonomik şartlar nedeniyle vatandaşların kendilerine çok iyi bakamadıkları bir gerçek. Ama gripten korunmak için çok büyük paralara ihtiyaç yok'' diye konuştu.

Su için spor yapın

Grip virüsünün ortalama 10 gün içinde iyileşmesine rağmen bazen kulak veya akciğer enfeksiyonlarına yol açabildiğini ifade eden Enfeksiyon Hastalıkları Anabilim Dalı Başkanı Prof. Dr. Mehmet Parlak, bu nedenle korunmanın çok önemli olduğunu vurguladı. Prof. Dr. Parlak, gribe yakalanmamak için şu önerilerde bulundu:

"Her gün 8- 10 bardak su için. Haftada üç gün düzenli spor yapın. Stresten uzak durun ve sigara içmeyin. Kalabalık yerlerden mümkün olduğu kadar kaçının. Öpüşmeyin, tokalaşmayın. Uyku düzeninizi sakın aksatmayın. Hava değişikliklerinden mutlaka korunun. Çıplak ayakla dolaşmayın."
740
dahafazlası
YORUMLAR
Veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız. Detaylar için veri politikamızı inceleyebilirsiniz.