Mahmure

Sağlık

Genel Sağlık

Doğal güçlerden yararlanın

Doğal güçlerden yararlanın

Bitkiler de hastalanıyor. Sakın şaşırmayın, kanser bile olabiliyorlar! Bu süreçte bazen yaprakları pörsüyüp dökülüyor, bedenlerine acayip yumrular katıyor.

Ama bitkiler tıpkı bedeniniz gibi çeşitli zararlılara karşı, büyük bir savaş vererek kendilerini koruyorlar. Bu savaşta onların en büyük yardımcıları 'Fitokimyasallar', yani doğal 'hastalık savaşçıları' bitkisel kimyasallardır. Fitokimyasallar, insanlar için de çok önemli güç kaynakları.

Son yıllarda yapılan pek çok araştırma fitokimyasalların sağlığa yararlarını kanıtladı. Bu 'mucize cüceler'in sağlığın korunması ve güçlenmesinde olağan üstü yararları olduğunu gösteren çalışmalar yayınlandı. Bazı fitokimyasalların, sadece bitkileri değil, o bitkilerle beslenenleri de kanserden ve enfeksiyonlardan koruyabilecekleri, hatta kalp damar hastalıklarını önleyebilecekleri anlaşıldı.

Fitokimyasallarin bazıları sadece antibiyotikler gibi 'mikrop-savar' etki taşırken (sarmısaktaki allicine) diğerlerinin bedeninizdeki doğal bazı süreçleri etkileyerek 'kansere karşı koruma kuvvetleri' gibi davrandıklarını (yeşilçaydaki epigallo kateşinler) şimdilerde çok iyi biliyoruz. Fitokimyasalların bazıları ise damarlarınızın sertleşip daralmasını önlüyor (domatesdeki likopen, üzümdeki resveratrol, elmadaki kuversetin).

Bir kısmı nerede ise bir ordu kadar mükemmel ve güçlü, bir doğa iyileştiricisi kadar yetenekli ve her derde deva: Domates, karpuz, kırmızı greyfurt ve kayısıda bulunan 'likopen' böyle bir madde. Erkeklerde prostat, kadınlarda ise meme kanserine karşı ciddi bir koruma sağlar. Kalın bağırsak kanserine karşı önemli bir savaş verir. Likopen aynı zamanda ciddi bir damar koruyucu, cilt için mükemmel bir kırışıklık önleyicidir.

Daha çok fayda

Sağlığınızı koruyan ve güçlendiren besinsel unsurlardan aynı anda faydalanın. Keten tohumu tüketmeniz size sadece 'fitoöstrojenler'i değil, omega-3 yağ asitlerini ve posayı da sağlayacaktır. Domates yediğinizde likopenin yanında C vitamini, potasyum ve A vitaminini bonus olarak kazanırsınız. Üzüm size kanser koruyucusu antioksidan güç 'resveratrol'u, damar koruyucu 'proantosiyanidin'i, bağışıklık güçlendirici C vitaminini cömertçe sunar. Kayısıdan betakaroten, likopen ve potasyumu aynı anda kazanırsınız.

Daha etkilidirler

Doğal maddelerin birlikte alınmaları vücutdaki bazı doğal süreçleri aynı anda harekete geçirmelerini ve biyolojik yararlanımı arttırmaktadır.

Daha ucuzdurlar

Fitokimyasalların besinlerle alınması tablet veya kapsul olarak tüketilmelerine oranla çok daha ucuzdur. Manav ya da pazardaki domates, kayısı veya kirazdaki likopen ve proantosyanidin kapsüldekinden hem doğal, hem ucuzdur.

Daha güvenlidir

Sebze, meyve ve tahıllardan sağlıyacağınız fitokimyasalların yanında kapsüllerdeki renklendirici, yapıştırıcı, kaplayıcı veya raf ömrünü uzatıcı sentetik maddelerin hiç biri yoktur.

Bu listeyi saklayın

Fitokimyasal yüklü besinlerden zengin bir beslanme planı yapın. Bu sizin kanser, damar sertleşmesi, bağışıklık azalması, kemik zayıflaması, bellek ve görme kaybı gibi yaşlanma sorunlarına direncinizi artıracaktır. Fitokimyasal yüklü besinlerin düşük kalorili, az yağlı olduklarını, tıka basa vitamin taşıdıklarını unutmayın :

Portakal, limon, greyfurt

Kayısı, şeftali, zerdali

Böğürtlen, kuşburnu, yaban mersini

Kiraz, vişne, böğürtlen, çilek

Kırmızı ve siyah erik

Yeşil ve kırmızı elma

Lahana, turp, karnabahar, şalgam

Koyu yeşil yapraklı sebzeler

Fasulye, mercimek , börülce

Soya fasulyesi ve soya ürünleri

Keten tohumu

Üzüm ve şarap

Yeşil ve siyah çay

Bitki ve meyve çayları

Domates

HANGİ SORUNLARA YARARLARI VAR?

Kanserler

Damar sertliği (Ateroskleroz)

Koroner kalp hastalığı (Kalp)

Makula dejeneransı (Göz)

Bellek azalması

Şeker hastalığı

Bağışıklık zayıflaması

Menopoz sorunları

HANGİSİNİN NE FAYDASI VAR

Antioksidan aktivite gösterenler

Üzüm, Elma, Kiraz, Greyfurt, Kayısı, Domates

Kanser yapıcı etkileri önleyenler

Lahana, Turp, Yeşil çay, Brokoli, Karnabahar

Hormon benzeri aktiviteye sahipler

Soya ürünleri, Keten tohumu

Bağışıklığı güçlendirenler

Portakal, Greyfurt, Yeşil çay, Kuşburnu, Kayısı, Domates
656
dahafazlası
YORUMLAR
Veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız. Detaylar için veri politikamızı inceleyebilirsiniz.