Mahmure

Sağlık

Genel Sağlık

Bilgisayar sağlığı bozuyor

Bilgisayar sağlığı bozuyor

Bilgisayar kullananların düzgün pozisyonda oturmaları öneriliyor.

Çalışma hayatında giderek daha fazla yer alan bilgisayarlar, sağladığı kolaylıkların yanı sıra, bir takım sağlık sorunlarını da beraberinde getiriyor.

Bu sağlık sorunları en çok çocukluk çağından bu yana bilgisayarla uğraşan 20-30 yaş arası çalışan kişilerde görülüyor.

Alman Hastanesi Fizik Tedavi ve Rehabilitasyon uzmanlarından Dr. Hilal Yıldız, çalışma sürelerinin uzun olması, çalışma sırasında uygun olmayan pozisyonda durma ve işyeri stresinin fazla olmasının 'tekrarlayıcı hareket zedelenmeleri' denen ağrılara yol açtığını söyledi.

Dr. Hilal Yıldız, bu durumun 'Silikon Vadisi Sendromu' olarak da adlandırıldığını söyledi.

En çok görülen yakınmalar şöyle:

Boyun ve sırt ağrıları,
Bel ağrısı,
Kollarda, ellerde, parmaklarda ağrı, uyuşma, yanma, karıncalanma.

Dr. Hilal Yıldız, "başın konumuna göre bilgisayarın yukarıda ya da aşağıda olması, monitörün yanda olması ve çalışılırken başın yana dönük olması, oturulan sandalyenin ergonomik olmaması boyun ve sırt ağrılarına yol açar" dedi.

Boyun kaslarının uzun süreli gergin durması sonucu boyun ve baş ağrılarının da oluşabildiğini anlatan Dr. Hilal Yıldız, bilgisayar kullanımının yol açtığı diğer rahatsızlıkları da anlattı:

"Klavye ile uzun süre ve hızlı yazı yazma, mouse kullanma gibi tekrarlayan hareketler, el bileğinde sinir sıkışmasına neden olarak ilk üç parmakta uyuşma, karıncalanma ve ağrılara yol açar."

"Dirseğin kıvrık kalması ve masaya uzun süre dayanması sonucu ise dirsekte sinir sıkışması oluşumu nadir değildir. Bu durumda yüzük parmağı ve küçük parmakta uyuşmalar oluşur. Uzun süre bilgisayara bakma, parmak ve kolların tekrarlayıcı hareketleri kollara giden sinir paketinin boyun bölgesinde de sıkışmasına yol açarak 'göğüs çıkış sendromuna' yol açar."

"Sinir sıkışması uzun süre tedavi edilmezse, ağrı ve his bozuklukları yanı sıra kas güçsüzlüğü ve elde beceri kaybı gelişebilir"

Bilgisayar kullananlara tavsiyeler

Çalışma sırasında düzgün pozisyonda oturulmalı
Çalışmaya sık ara vererek bazı hareketler yapılmalı ya da ayağa kalkıp dolaşmalı
Bilgisayarın masadaki duruşu, kolların ve ellerin pozisyonu, sırtın dik durması önemli
Postür, germe ve kas güçlendirici boyun, sırt ve bel egzersizlerinin masa başı çalışan kişilerde her gün düzenli olarak yapılması gerekir
Uzun süre oturarak çalışan, işe araba ile gidip gelen kişilerin yürüyüş yapmaları, bisiklete binme veya yüzme gibi sporları yapmaları çok yararlı olur
İşyeri ve çalışma ortamında gerekli ergonomik düzenlemeler yapılmalı.
928
dahafazlası
YORUMLAR
Veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız. Detaylar için veri politikamızı inceleyebilirsiniz.