Mahmure

Sağlık

Genel Sağlık

Beslenmede dikkat edilecek kurallar

Beslenmede dikkat edilecek kurallar

Sağlıklı beslenme pek çok hastalığın önleyicisi... Peki ama sağlıklı beslenme deyince nelere dikkat etmek gerektiğini biliyor musunuz?

Birçok hastalığın nedenini oluşturan düzensiz beslenme, aşırı kilo gibi durumlar aslında bazı sağlık kurallarına uymakla önlenebilir.


Uzmanlar, sağlıklı beslenme için hayvansal kaynaklı besinler yerine temel olarak çeşitli bitkisel kaynaklı besinlerin tercih edilmesinin önemini vurguluyor.

Günde bir kaç kez tahıl grubu besinlerin (ekmek, makarna, pirinç, patates) tüketilmesi gerekiyor.
Yine günde birkaç kez bölgesel olarak bulunabilen çeşitli taze sebze ve meyveleri tüketmeye özen gösterilmeli.

Günlük alınan yağ miktarı sınırlı tutulmalı. Yağlardan elde edilen enerjinin oranı yüzde 30'u geçmemeli ve doymuş yağlar yerine doymamış yağlar tercih edilmeli. Tereyağ ve katı yağlardan vazgeçip ayçiçek, mısırözü, soya, fındık, zeytinyağı kullanılmalı.

Yağlı kırmızı etler ve kırmızı et ürünleri yerine kurubaklagiller, balık, tavuk ve yağsız etler tercih edilmeli. Süt ve süt ürünleri kullanılmalı. Ancak bunlar az yağlı ve az tuzlu olmalı.

Seçilen besinler düşük şekerli olmalı, basit karbonhidratlar ya da basit şekerler (çay şekeri) yerine kompleks karbonhidratlar (tahıllar, baklagiller) yeğlenmeli, şekerli içecekler ve tatlıların tüketim sıklığı sınırlandırılmalı.

Az tuzlu diyet tercih edilmeli. Günlük toplam tuz tüketimi bir tatlı kaşığını geçmemeli, tuz çok fazla alınmamalı. Bütün bunların yanısıra beslenme fiziksel aktiviteyle de desteklenmeli...
892
dahafazlası
YORUMLAR
Veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız. Detaylar için veri politikamızı inceleyebilirsiniz.