Sağlık

A'dan Z'ye Su İçme Rehberi

A'dan Z'ye Su İçme Rehberi

Bedenimizin en önemli kaynağı olan su, organların görevlerini yerine getirmesinde ve cildin nemlenmesinde önemli rol üstleniyor. Suyu ne zaman ve nasıl içmeniz gerektiğini bilmek vücudunuza daha fazla yarar sağlıyor. Sağlıklı sulara hayatınızda yer açmak hem bedenen hem de ruhsal yönden kendinizi daha iyi hissetmeniz için önemli.İşte A'dan Z'ye su içme rehberi...

Suyu nasıl ve hangi oranda tüketmelisiniz?

-Sabahları aç karnına su tüketmek vücutta biriken toksinlerin atılmasına yardımcı oluyor. Suyunuza biraz limon sıkarsanız sindirim sisteminizi de düzenli bir şekilde çalıştırabilirsiniz.

-Soğuk su içmek sindirim sistemini olumsuz etkiler. Bu nedenle suyunuzu her zaman ılık içmek ilk tercihiniz olsun.

-Tek seferde çok miktarda su içmek yerine gün boyunca az ama sık miktarlarda su içmeye çalışın. Vücudunuzun size verdiği sinyalleri takip ederek susadıkça su içebilirsiniz. Uzmanlara göre günde en az 1.5 - 2 litre su içmelisiniz. Ayrıca yaz aylarında ve kış aylarında su ihtiyacınız değişkenlik gösterebilir.

-Su içmeyi sevmeyen biriyseniz bazı özel yöntemler kullanarak suyunuzu daha leziz hale getirebilirsiniz. Suyunuza biraz limon ekleyerek içebileceğiniz gibi taze nane yaprakları veya turunçgil yağları ekleyerek de su içme isteğinizi artırabilirsiniz.

Hangi suları içmelisiniz?

-Şişelenmiş sular için en iyi malzeme her zaman camdır. Suyunuzu cam şişelerde muhafaza etmeye ve yanınızda cam şişe taşımaya özen göstermelisiniz.

-Suyun etiketine bakmayı ihmal etmeyin. Kaliteli su magnezyum ve kalsiyum miktarı açısından belirli standartları yakalamalı. 250 mg kalsiyum ve 75 mg magnezyum oranını yakalayan sular sağlıklı kabul edilir.

-pH dengesi ise suyun baz ve asit durumunu belirtir. pH değeri 7 ve üzeri olan sular alkali sular olarak kabul edilir ve sağlıklı olarak adlandırılır. Ayrıca bikarbonat oranı da suyun sağlıklı standartlarda olduğunu gösterir. Bikarbonat oranı 600 mg üzerinde olan sular alkali sular olarak adlandırılır.Su nelere iyi gelir?

İnsan vücudunun yüzde 70-80 kadarının sudan oluştuğu düşünülürse su insanlar için hayati önem taşır. Su; kanın pıhtılaşmasında, asit seviyesinin azalmasında, kemiklerin sağlamlaşmasında ve bağışıklık sisteminin güçlenmesinde önemli rol oynar. Susuz kalan bir beden obeziteden kolesterole ve erken yaşlanmaya kadar pek çok sorunla baş etmek zorunda kalır. Her gün yeterli miktarda su içmek daha konsantre, dikkatli ve mutlu bir ruh hali içinde olmayı sağlar.

Yayın tarihi: 29.11.2017
157
YORUMLAR
Veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız. Detaylar için veri politikamızı inceleyebilirsiniz.