Mahmure

Sağlık

Diyet & Fitness

Zone Diyeti

Zone Diyeti

Amerikalılar, şimdilerde yiyerek zayıflıyor, dengeli beslenerek ömür uzatıyor! Nasıl mı, tezlere konu olan mucizevi 'Zone diyeti' ile.

Kilo vermek ya da hep aynı kiloda kalmak isteyenler, müjde. Aç kalmadan, sağlığınızı bozmadan bunları yapabilmek, Amerika'da bir çılgınlık haline gelen 'Zone diyeti'ile artık mümkün. Her şey aynı zamanda bir beslenme uzmanı da olan Doktor Barry Sears'ın 'Zone' kavramını ortaya atmasıyla başladı. Sears, diyet önerilerini ve başarısını 15 kitaptan oluşan bir seride topladı. Şimdilerde Amerikan sosyetesi Zone kurallarına göre yaşıyor ve besleniyor. Zone menüsü veren restoranların sayısı da hızla artıyor.

İşin sırrı dengede
Zone'un temelinde, 'yediğiniz yemeğin, aldığınız ilaç kadar önemli olduğu' düşüncesi yatıyor. Yiyecekler, ensülin oranını kontrol etmeye yarayan ilaçlar olarak görülüyor. Elmanın da makarna gibi karbonhidrat olduğunu söyleyen Sears, "Vücudu kandırmak, açlık hissini bastırmak aslında çok basit, ensülini dengede tutarsanız bunu başarırsınız. Bu da vücuttaki protein, karbonhidrat, yağ dengesini sağlamakla olur" diyor.

Zone diyetinin kuralları:
· Su en iyi dostunuzdur.
· Şeker kötü bir şeydir!
· Avuçiçi büyüklüğünde protein yiyeceksiniz, asla daha büyük olmayacak.
· Yediğiniz her bir tabağın 3'te 2'si karbonhidrat, 3'te 1'i protein olacak.
· Makarna, ekmek, pilav, patates, unlular, muz, üzüm kesinlikle yasak.
· Yağ yakmak için mutlaka sınırlı da olsa yağ almak şart.
· Zeytinyağı ve balıktaki yağ tercih edilmeli.
· Aç kalmak kesinlikle yasak.
· Uyandıktan en genç 1 saat içinde kahvaltı yapılacak.
· 5 saat sonra ise öğle yemeği yenecek.
· Öğle yemeğinden en geç 5 saat sonar akşam üstü atıştırması.
· Akşam üstü atıştırmasından 3 saat sonra da hafif bir akşam yemeği.
· Egzersiz çok önemli.

İşte bir Zone mönüsü
Sizde bir Zone mönüsü hazırlamak mı istiyorsunuz? Kolay, Doktor Barry Sears, bunu aşama aşama tarif ediyor.
· Tabağınızı 3'e bölün.
· 3 eşit bölümden 2'sine karbonhidratlı yiyecekler koyun. (Karbonhidratlı yiyecekler: Çiğ veya haşlanmış sebze, meyve. Karbonhidratlı pilav ve makarnadan değil, mısır ve havuç dışındaki sebzelerden alın)
· 1 bölüme ise proteinleri dizin. (Proteinler: Derisi alınmış tavuk, hindi, balık, yağsız et, yumurta beyazı ve az yağlı süt ürünleri)
· Bu tabağa bir miktar da doymamış yağ katarsanız bir Zone Mönüsü elde etmiş olursunuz. (Zeytinyağı ve en çok balıkta bulunan omega 3 yağ asitleri)
543
dahafazlası
YORUMLAR
Veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız. Detaylar için veri politikamızı inceleyebilirsiniz.