Mahmure

Sağlık

Diyet & Fitness

Zayıflamanın 16 altın kuralı

Zayıflamanın 16 altın kuralı

Yaklaşan yaz mevsimi sebebiyle birçok insanı saran plaj telaşı aslında çözümlenemeyecek bir sorun değil. Fazla kilolarınızdan dertliyseniz, önerilerimize kulak vererek formda bir yaz geçirebilirsiniz.

Güncellenme tarihi: 02.05.2014
Güzel bir güne su ile başlayın.

Yağ yakma konusunda bir etkinliği olmasa da, bütün gece sizinle birlikte uyuyan sindirim sisteminizi uyandırmanın en güzel yolu, güne su içerek başlamaktır. Güne 1 su bardağı ılık su ve 1 su bardağı oda sıcaklığında su içerek başlayın, barsak sorunlarına hoşça kal deyin.

Kahvaltıyı atlamak çözüm değil, sorundur.

Pek çok insan kahvaltı öğününü atlayarak kilo vermeye çalışır. Fakat kahvaltı gece boyunca aç kalmış bedenimizi canlandırmak ve açlıktan yavaşlayan metabolizmamızı hızlandırmak için en doğru yoldur.1-2 dilim peynir, tam buğday unundan ekmek ve bol salata ile süsleyeceğiniz bir kahvaltı sofrası daha zinde hissetmenizde anahtardır. "Kahvaltı için vaktim yok" veya "Acelem var" diyenlerdenseniz, 1 peynirli sandviç veya müslili süt gibi kahvaltılıkları da tercih edebilirsiniz. Tabi ki miktarları abartmadan.

Gününüzü ara öğünlerle süsleyin.

Metabolizmanızı dinç tutmak için ara öğünler tüketmeye gayret edin. Ana öğünler arası tüketeceğiniz bir porsiyon meyve veya yoğurt veya küçük 1avuç kadar fındık veya küçük bir peynirli sandviç, kan şekerinde oluşabilecek ani düşmeleri engelleyerek, tatlı krizini önler, açlığınızı yatıştırır, bir sonraki öğünde aşırı miktarda besin tüketmenizi engeller.

Öğün atlamak, kendi metabolizmamıza yaptığımız bir suikasttir.

Öğün atlamanın kilo verme ve formda kalma konusunda yararı olduğunu düşünenler yanılıyor. Çünkü öğün atlamak metabolizmayı yavaşlatmakla kalmaz, aynı zamanda kan şekerinin düşmesine neden olarak açlık hissini arttırır. Bir sonraki öğünde aşırı dolu bir mideyle sofradan kalkmanıza zemin hazırlar, gereksiz alınan kaloriler de cabası! Bu nedenle öğün atlamamaya ve 4 saatten daha uzun süre aç kalmamaya özen göstermelisiniz.

Hayatın asıl kaynağı suya önem verin.

Özellikle yazın terleme sonucu sıvı kaybı artacağından, su tüketiminizi arttırmalısınız. Zayıflama döneminde vücutta oluşan yıkım ürünlerinin atılabilmesi içinde su tüketimi çok önemlidir. Vücutta gerçekleşen dolaşımınıza destek olun ve günde 10-15 su bardağı (2-3 litre)su için.

Vitamin ve minerallere sofrada yer açın.

Vitaminler ve mineraller vücudun işlevlerini tam olarak yerine getirmesi ve metabolizmanın çalışması için gereklidir. Günlük vitamin ve mineral ihtiyacını karşılamak için sofranızda bütün besin gruplarına yer açmanız gerekir. Süt ürünlerine, az yağlı etlere, tam tahıl ürünlerine ve tabi ki sebze ve meyvelere sofranızda yer verin.

Sebze ve meyveler sofraların baş tacı.

Günlük vitamin ve mineral ihtiyacınızın karşılanması ve sağlığınızın korunması için günde en az 5 porsiyon çiğ sebze ve meyve tüketilmelidir. Yapılan son araştırmaların sonuçları, sağlığı korumak için gerekli olan birleşikleri yeterli oranda alabilmek için günlük meyve ve sebze tüketimimizi 9 porsiyona çıkarılması gerektiği yönünde.

Gizli enerji depolarına dikkat! İçecekler.

Yapılan araştırmalar son yıllarda günlük alınan enerjinin yaklaşık %30'unun içecekler içinde yer alan şekerden veya mısır şurubundan karşılandığını göstermiştir. İçeceklerinizi doğru seçmek, vücudunuza gereksiz kalori yüklemesi yapmanıza engel olacaktır. Şekerli ve karbondioksitli içecekler, hazır meyve suları ne kadar cazip görünse de, buzlu bir ayran, taze sıkılmış bir meyve suyu ve hafif şekerli bir limonata ferahlarken sağlıklı kalmanızı da sağlar.

3144
dahafazlası
YORUMLAR

arkadaşlar önemli olan durmadan bişeler yemek ben 167 cm ve 50 kiloyum ve kilo almıyorum nedeni de vucut depolama gereği duymuyor çok su içmek meyve öğlen yemek tekrar meyve tatlı akşam yemek meyve ve aralarda içtiğim şekersiz kahve ve çaylar yüzde yüz kilo verdirir bu

saracl 18.10.2009 03:38:55

29 yasındayım, 165 boyundayım, hayatımda ilk defa 67 kiloya cıktım ve hayatımda ilk defa diyetisyene gittim. inanın diyet yapmıyorum saglıklı besleniyorum ve her gecen gun kilo veriyorum. suan 65,2 kiloyum ve cok daha saglıklı zinde hissediyorum kendimi. Klişe bir laf ama işin sırrı gercektende 3 ana 3 ara öğünden geçiyormuş. bu şekilde beslendiginizde zaten aşırı aclık duymadıgınız icin yemeklere saldırmıyorsunuz. Beyaz un, ve şekerden uzak durmanız şart tabi :) herkese tek önerim sağlıklı beslenmeyi öğrenin, bol su icin , Fit olun :) belirtmek isterim, çalışan b

dori 12.10.2009 16:59:30

denemekte fayda var...

melike sarıkaya 05.08.2009 08:25:13

BU ÖNERİYE KATILIYORUM.ÇÜNKÜ BU ÖNERİYİ BENDE UYGULUYORUM.İYİ SONUÇLAR ALDIM,HERGÜN 2LİTRE SU İÇYORUM. SİZEDE TAVSİYE EDERİM.

YASEMİN 04.08.2009 10:22:28

evde olsanız sorun değil diyetinize uygun yemekler hazırlarsınız iştesiniz ve öğle aralarında aparatif yiyorsunuz 2 ayda 3 kilo aldım sırf bu aparatifler yüzünden....

maviadaaa 01.08.2009 14:18:45

1.70 boyunda 49kiloyum dengeli yiyorum pizza hatta hamburger ne yalan söliyim sporla çok aram yok 20dakika yürür sabah ve akşam50şer mekik çekerim,tüm ailem kilolu oldugundan ve gen lerimi bildigimden yedigim her lokmayı agır çigner yediklerimin sonra beni nası gösterecegini düşünürüm ayna koyun karşınıza yemek yerken o açkalmış halinizin yemeklere saldırmasını görürce eminim korkup vazgeçeceksiniz saglık için unutmayın dış görüntü için degil

yippo 30.07.2009 14:56:29

hem spor yapıyorum hemde yediklerime dikkat ediyorum ayda 3kilo verddim bence en ideali düzenli kilo vermek...

sporcu 09.06.2009 12:59:50

bence sabah kalkınca karnımız acıkır ve midemiz bulanır ama iki lokma yemeliyiz,sabah ben okula 7 di de gidiyorum okulda tabiki karnım acıkıyor .bunu onlemek içinde paramı yanıma almıyorum böylece daha frumda oluyorum zayıflamak için de başka yöntem kullanıyorum kbar ama çok iyi oldu bazen sütle bazen de sade yiyorum ama ekmeyi de fazla kaçırıyorum bunun içinde çok kilo alıyorum ve kilolorumdan bıktım artık bende ince bir kız olmak istiyorum çarşıya gidip her şeyi almak istiyorum

zeyno 21.05.2009 15:31:29

süper

elif 20.05.2009 22:41:58

bence herşey boş insan boğazına hakim olmazsa düzenli yemek yemez ise yani her rahatsızlık olur sabah erken kalkıp kahvaltımı yerim öğlen tam doyurmam akşamıda komşumla paylaşırım işte okadar habire herşeyi ekmekle yiyen insanlara yazık mideyi alıştırmışlar herşey insanın kendi elinde

05prenses 02.04.2009 18:29:01
DAHA FAZLA YORUM GÖSTER
Veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız. Detaylar için veri politikamızı inceleyebilirsiniz.