Mahmure

Sağlık

Diyet & Fitness

Zayıflamak için koşmayın, yürüyün!

Zayıflamak için koşmayın, yürüyün!

Parkta yürüyüşe çıktığınızda, yanınızdan koşarak geçenler karşısında ezik duruma düşmeye son! Araştırmalar, yürüyenlerin koşanlara kıyasla daha çok yağ yaktığını gösteriyor.

Güncellenme tarihi: 29.04.2014
Formda ve sağlıklı bir vücut söz konusu olduğunda, yürüyüş her zaman koşuya kıyasla daha az etkili ve daha zayıf bir egzersiz formu olarak görülmüştür. Ciddi anlamda fitness yapanların koşmayı tercih ettiği, yürüyenlerin ise forma girme konusunda fazla kararlı olmadıkları inanışı yaygındır. Fakat yeni araştırmalar bunun tam aksini gösteriyor.

Yürümenin birçok faydası var, üstelik koşuda olduğu gibi sakatlanma riski de yok. Koşudan çok daha etkili bir egzersiz olduğu ise artık ispatlanmış durumda.

Üç kilometrelik koşu ile üç kilometrelik yürüyüşün aynı miktarda kalori harcamanızı sağladığını biliyor muydunuz? Aradaki tek fark, yürüyüşün koşuya kıyasla daha uzun sürmesi. Fakat bilimsel araştırmalar yürüyerek daha fazla yağ yaktığınızı gösteriyor.

Bir başka güzel haber ise yürümenin kalçaları ve bacakları çok daha iyi ve hızlı biçimlendirmesi. Yürüyüş sırasında yapılan hareketler vücudun alt bölümündeki kasları uzatıp güçlendirirken, kalçalara da son derece etkili bir egzersiz sağlıyor.

Yürüyüş ve koşunun vücuda sağladığı faydalar üzerine yapılan bir araştırmaya göre, yürüyüş yapanlar doğru bölgelerden zayıflıyorlar. Koşanlar ise özellikle göğüs bölgesinden yağ kaybediyorlar. Yani kendinizi koşmaya adayanlardansanız, bir süre sonra göğüslerinizin belirgin ölçüde küçüldüğünü fark edebilirsiniz.

Doğru teknikle yürürseniz, karın kaslarınızın da forma girdiğini göreceksiniz. Fitness uzmanı Joanna Hall, "Dümdüz ve sıkı bir karına sahip olmak için, yürürken kalçanızın iki tarafında birer bardak su taşıdığınızı hayal edin.

Amacınız, bardaklardaki suyu taşırmamak olmalı yani yürürken kalçalarınızı sallamamalısınız. Buna dikkat ederseniz karın kaslarınız güçlenecektir," diyor. "Her gün yapacağınız otuz dakikalık yürüyüşle, iki haftada vücudunuzda büyük değişiklikler görebilirsiniz."

Yürümek, uzun vadede sağlığınız için de çok faydalı bir egzersiz. Hall, "İnsanlar yürümek için tasarlanmışlardır," diyor. "Düzenli olarak yürüyüş yapmak, eklemlerdeki aşınmaları ve yırtılmaları önler, vücudun su tutmasını ve varis oluşumunu engeller."

25642
YORUMLAR

yürüyüs herkesin yapabilecegi tabiki düzenli olmasi sarti ile cok etkili bir spor ben bu sekilde 1 ayda 4 kilo verdim yürüyüsü biraktim yedim geri aldim ama tekrar baslicam insallaahh..

zeyneppp 14.11.2011 14:03:18

Ben 125 kilodaydım bir saat yürüyerek 90sana düştüm ama bir sebebten dolayı 17 kilo geri aldım şuan tekrar rejim yaparak ve yürüyüşyaptım 7kilo verdim. hedefim 70 kilo inşallah, arkadaşlar yürüyün yürüyün başka yolu yok iyi şanslar,

Tusana Gülmüş 14.11.2011 08:47:31

ben her gün yürümeye calışıyorum ancak eve gelince karnım cokk acıkıyor kendime hakim olamıyorum ve yiyorum 21 yasında 68 kiloyum nasıl kılo verebilirimm

melike türkoğlu 18.06.2011 14:14:35
Veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız. Detaylar için veri politikamızı inceleyebilirsiniz.