Mahmure

Sağlık

Diyet & Fitness

Yemeklerin kalorisini düşürmek için ipuçları

Yemeklerin kalorisini düşürmek için ipuçları

İster diyette olun ister olmayın, yemeklerinizi hem lezzetli hem de düşük kalorili yiyebilmek, sağlık kazanmak için bu önerileri mutlaka okuyun.

Güncellenme tarihi: 28.04.2014
• Teflonlu, yapışmayan pişirme kapları kullanın. Böylece etleri hiç yağ kullanmadan veya çok az miktarda yağla pişirebilirsiniz. Pişirmeye düşük ısıda başlayıp yavaş yavaş artırmak yapışmayı önler.

Yağsız bir çorba için...
Çorbaları, sosları, sulu yemekleri yaptıktan sonra, servis öncesi buzdolabında soğutun. Çıkarıp üzerindeki donmuş yağ tabakasını atın ve fazla kalorilerden arınmış bir şekilde ısıtıp servis yapın.

• Etlerin üzerinde görünen bütün yağları ayıklayın. Tavuğun ve diğer kümes hayvanlarının derilerini ayıklayın. Kıymayı en yağsız etten çektirin. Yağ oranı yüzde 5-10'u geçmesin.

• Suya veya meyvenin kendi suyuna konserve edilmiş besinleri kullanın. Ton balığı ve diğer balıkların, yağ ile konserve edilmişlerini değil, su ile konserve edilmişlerini tercin edin. Bunlar zaten light veya diyet şeklinde etiketlenmişlerdir. Meyve konservelerinde ise kendi suyuna konserve edilenleri, şuruplulara tercih edin.

Şekeri kesin...
Kurabiye veya tatlı tariflerindeki şeker miktarını üçte bir oranında azaltın. Yerine doğranmış meyve, tarçın veya vanilya koyun.

Lezzetli sosların kalorisini düşürün...
Yemeklerde ve salatalarda kullanacağınız soslar ve bu sosların lezzetini artırmak için yüksek kalori içeren mayonez, krema ve yağlar yerine; sirke, hardal, baharatlar, otlar ya da domates suyu kullanın. Sosların kıvamını, un yerine mısır nişastası ile artırın. Çorbalarda ise sebzeleri pişirip püre haline getirerek kıvamı artırabilirsiniz.
2275
YORUMLAR
Veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız. Detaylar için veri politikamızı inceleyebilirsiniz.