Mahmure

Sağlık

Diyet & Fitness

Yeme yanlışlarınızı telafi edin

Yeme yanlışlarınızı telafi edin

Dışarı çıkınca çok mu yiyorsunuz? Sürekli bir şeyler mi atıştırıyorsunuz? Kahvaltı etmeyi sevmiyor musunuz? Merak etmeyin hepsinin telafisi mümkün...

Güncellenme tarihi: 29.04.2014
Yeme yanlışlarınızı telafi edin
Margarita mı içtiniz? Hem de yemekte! Nasıl bir beslenme uzmanının mönüsünde bunun yer alması söz konusu değilse, sevenleri için de ondan feragat etmek pek olası değildir. Ayrıca her zaman onca işin arasında tamamen sağlıklı yiyeceklerle beslenmek veya her gün en besleyici kahvaltıyı etmek de mümkün olmayabilir. Yanlış yeme alışkanlıkları Mayo Klinik'te Diyetisyen olan Charla K. Schults'un da belirttiği gibi fazla kiloya ve vücudun kendini hep halsiz hissetmesine neden olur. Fakat ufak bir çaba ve belirlenmiş bazı stratejiler uygulayarak, en önemlisi de kendimizi fazla sıkmadan bazı alışkanlıkları düzenleyebiliriz. Yani ertesi gün uyanıp da "Ben bunu nasıl yaptım?" demeye gerek kalmadan da yaşamak mümkün.

Kötü yeme alışkanlığı 1: İÇKİLİ BİR AKŞAM YEMEĞİ

Haftanın en güzel günü Cuma'nın gelişini, gece dışarı çıkarak kutlamak istiyor olabilirsiniz. Ancak alacağınız gereksiz kalorilere engel olmak sizin elinizde.

Telafisi: Eğer bu gece alkol alacağınızı biliyorsanız gün içinde daha hafif beslenmelisiniz. Öğle yemeğinde düşük kalorili bir çorba ve salata, akşam da bol lif içeren atıştırmalıklar (Mesela bir meyve, yanında kepekli bir simit ve belki biraz da yulaf ezmesi). Beraberinde gerekli protein için bir dilim peynir veya bir avuç badem de emin olun iyi gelecektir. Bu yedikleriniz sayesinde, içki içerken, alkol vücudunuz tarafından daha yavaş emilecek ve karnınızın acıkması gecikecek. Yani cips veya kuruyemişin dozunu kaçırmaya gerek kalmayacaktır. İçki konusunda yapılacak en iyi seçimlerse kalp için faydalı olacak oranda 140 gr'da 125 kalori içeren kırmızı veya beyaz şarap, bira sevenler için 336 gr'da 103 kalori içeren light bira, 12 gr'da 100 kalori içeren viski veya rom tercih edenlere de diyet kolayla karıştırmalarını tavsiye ediyoruz. İkinci aşamada Schultz, ilk içki içildikten sonra peşine bir tane de alkolsüz içecek alınmasını öneriyor. Sonuç olarak bu sayede alacağınız kalorileri de yarılamış olacaksınız.

Kötü yeme alışkanlığı 2: KAHVALTI ETMEDEN YAŞAYANLARA...

Bazıları için sabahın sersemliğiyle bir şeyler yemek, mide bulandırıcı görünebilir. Ancak glikozla çalışan beyin ve beden, az bile olsa sabahları besine ihtiyaç duyar.

Telafisi: Tamam, kahvaltı etmeyi sevmiyorsanız etmeyin ama hiç değilse güne besleyici bir sıvı içerek başlayın ki vücudunuzun enerjisi yükselsin. Bu sayede günün devamında yağ yakmak için yakıtınızı da sağlamış olursunuz. Araştırmalar gösteriyor ki sabah kahvaltısını kaçıran insanlar kilo almaya daha müsait oluyor. Eğer tek yapabildiğiniz kahve içmekse, içine soya sütü eklemenin yararı olacaktır. Az yağlı soya sütü, gerekli günlük kalsiyumun ve D vitaminin yüzde 30'u demektir ve beraberindeki 6,6 gram protein de öğle yemeğine kadar karnının acıkmasını engelleyecektir. Tabii daha da iyisi, içinde ekstra lif bulunduran soya sütü içmek (Tek bardakta 5 gr lif içeriyor). Başka bir alternatifse meyveli diyet yoğurt yemek olacaktır.
3746
YORUMLAR
Veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız. Detaylar için veri politikamızı inceleyebilirsiniz.