Mahmure

Sağlık

Diyet & Fitness

Yaz sıcağında üzüm, şeftali

Yaz sıcağında üzüm, şeftali

Üzüm ve şeftali gibi yaz meyveleri sıcaklarda bol bol tüketilmeli. Vitamin deposu olan karpuzu da unutmayın.

Yaz sıcaklarının olumsuz etkilerinden korunabilmek için uzmanlar, enerji ve vitamin deposu olan karpuz, üzüm ve şeftali gibi yaz meyvelerinden bol bol tüketilmesi gerektiği yönünde uyarıyor.

Beslenme alışkanlığı yeniden düzenlenmeli
Selçuk Üniversitesi'nde görev yapan Diyet Uzmanı Melek Türkmen, yaz sıcaklarında beslenme alışkanlıklarında ufak bazı değişikliklere gidilmesini önerdi.

Sıcakların da etkisiyle vücutta fazla su kaybı meydana gelmesi sonucu bayılma hissi, bulantı, baş dönmesi gibi sağlık problemlerinin baş gösterebileceğini belirten Türkmen, artan sıvı kaybını önlemenin en kolay yolunun su içmek olduğunu, bu nedenle günde en az 2-2.5 litre su tüketilmesine özen gösterilmesi gerektiğini söyledi.

Enerji ve vitamin deposu olan besinler seçin
Türkmen, yaz sıcaklarından korunabilmek için enerji ve vitamin deposu olan karpuz, üzüm, çilek, kiraz ve şeftali gibi yaz meyvelerinin bol bol tüketilmesi gerektiğini de vurguladı:

"Yüzde 90'ı su olan karpuz, tüketildiğinde tokluk hissi verir. İyi bir lif kaynağı olduğu için de bağırsak hareketlerini düzenler. Ayrıca karpuz protein, yağ, karbonhidrat ve fosforun yanı sıra A ve C vitamini de içeriyor.

Karpuz gibi diğer yaz meyveleri de vitamin ve mineraller açısından çok zengin bir içeriğe sahip. Bu nedenle tüketilmesini önerdiğimiz yaz meyveleri, sıcaklığın neden olduğu sıvı kaybını önlemesinin yanı sıra vücuda vitamin ve mineral desteği de sağlar."

Hamurlu yiyeceklerden kaçının
Yaz aylarında tüketilen yağlı ve hamurlu yiyeceklerin ise aşırı sıcaklarda vücutta yorgunluk, baş ağrısı ve tansiyona neden olduğunu anlatan Türkmen, bu nedenle özellikle sıcakların fazla olduğu yaz aylarında hamurlu, yağlı yiyeceklerden şiddetle kaçınılması gerektiğini söyledi.

Türkmen, yaz aylarında içinde salatalık, domates, marul gibi sebzelerin bulunduğu salata türü hafif yemeklerin, tatlı türü olarak da kalsiyum açısından zengin olan taze sıkılmış meyve suyu, süt ve dondurma gibi gıdaları önerdiklerini dile getirerek "Bu gıdalarda, bulunan kalsiyum da kalbin düzenli olarak atmasını sağladığı gibi, sinir sistemine de yardımcı olur. Uykusuzluğa da iyi gelir. Vücudun su ihtiyacını da karşılar" dedi.

Her şeyin fazlası zarar
Türkmen, her şeyin aşırısının zararlı olabileceği gibi bu önerilen yiyeceklerde de aşırıya gidilmemesi gerektiğini, özellikle kilo sorunu olanların süt, ayran, dondurma gibi yiyecekleri fazla tüketmekten kaçınması gerektiğini sözlerine ekledi.
917
dahafazlası
YORUMLAR
Veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız. Detaylar için veri politikamızı inceleyebilirsiniz.