Mahmure

Sağlık

Diyet & Fitness

Yaz Aylarında Hayatınızı Tehdit Eden Riskler

Yaz Aylarında Hayatınızı Tehdit Eden Riskler

Temmuz ve Ağustos ayları dışarıya çıkmak için can attığımız en başıboş aylardır. Puslu hava içimizdeki çocuğun denize koşmasını, kumsalda barbekü yapmasını ve barbeküden sıcacık burgerler yemesini sağlar. Önlemleri dikkate almamak, eğlencenin bir parçası gibi görünür.

Fakat, bu aynı zamanda yaz mevsimini kadınlar için kansere neden olan yiyecek tüketimi, cilde zararlı ultraviyole ışınları ve terleme sonucu oluşan fazla su kaybı gibi bir çok riskle karşı karşıya kaldığımız tehlike potansiyeli yüksek bir zaman haline getirir. Bu yıl bize kulak verin ve daha güvenli bir yaz geçirin.

Izgara Maceraları

Saçlarınızı toplayın.

En sevdiğiniz sebzeleri barbeküde pişirirken saçlarınızı at kuyruğu gibi toplayarak ya da topuz yapıp tutturarak dikkatsizlik sonucu oluşabilecek yanmalardan koruyabilirsiniz. Barbekü yapılırken dikkat edilmesi gereken diğer bir nokta da kolaylıkla ulaşılabilecek bir yere bir kova su veya kum koymaktır.

Barbekü yapayım derken kumsal ateşi yakmayın.

Olası bir yangını engellemek için barbeküyü yakmadan önce kapağını açın. Diğer türlü, barbekünün altında birikebilecel propan gazı birden alev alabilir. İkinci olarak ta yanan kömüre çakmak tutmamaya dikkat etmelidir. Alevin bir anda büyümesi elinizin yanmasına sebep olabilir.

Barbekü etlerini kanserojen maddeleri öldürmeden yemeyin.

Yanmış barbekü etlerindeki siyahlıklar HCA denilen ve mide kanserine sebep olan kanserojen maddeleri içerir. HCA'yı azaltmak için kırmızı et, tavuk veya balık etini ızgaraya koymadan önce teriyaki sosu, limon suyu, şeker ve sirke içeren suyla hazırlanan karışımla iyice marine edin. Domates içerikli sosları kullanmaktan kaçının. Çünkü bunlar HCA miktarını arttırır. Tavuk ve hamburgeri yüksek sıcaklıklarda mikrodalgada ısıtarak zehirlenme riskini ve barbekü başında harcayacağınız zamanı azaltabilirsiniz.

Kavurucu egzersiz tavsiyeleri

İlk iki hafta yavaşlayın.

Vücudunuzun sıcak havada egzersiz yapmaya alışması 10 günlük bir süreç alır. Sıcak ve nemli ortamlar, kalp ve damar sistemimizi olumsuz etkiler. O yüzden, yazın dışarıda spor yapmaya başladığınız ilk 5 gün sadece 20 dakika ya da en fazla yarım saat egzersiz yapın ve daha sonra bu zamanı yavaş yavaş arttırarak herzamanki egzersiz sürenize ulaşın.

Kendinizi fazla zorlamamak için kalp atışınızı gösteren monitörlerden kullanın.

Kalp atışınızı maksimumun % 55-80 'inde tutacak hızda egzersiz yapın. Kalp atışınızın arttığını hissederseniz, fazla su kaybettiniz demektir. Bu yüzden egzersize bir süre ara vermeniz gerekir.

Paten yapmadan önce ayak kaslarınızı güçlendirin.

Bu yaz paten kaymaya heves ediyorsanız, sıcaklar başlamadan bacak kaslarınızı geliştirecek tek bacak üstüne çömelme gibi egzersizleri günlük egzersiz rutininize ekleyin. Bacak kaslarının gelişmesinde ve ilk hafta yaralanmalarının önlenmesinde bu hareketten daha iyisi yoktur. Dengenizi sağlamak için kollarınızı açın ve tek ayak üzerinde durmaya çalışın. 5 kez çömelmeye çalışın ve daha sonra ayak değiştirin.

Koruyucuları unutmayın.

Diz ve bilek yaralanmalarını engellemek için her zaman koruyucularınızı takın. Yeni çıkan terletmeyen modelleri kullanmamak için çok terletiyorlar bahanenizde artık ortadan kalktı. Patenlerinizin tekerleklerini kontrol edin ve ara sıra bir bez parçasıyla iyice temizleyin. Patenlerinizin sağlamlığından emin değilseniz, spor dükkanlarında bakımını yaptırabilirsiniz.

Cildinizin bakımı

Jakuziye girmeden önce klor kokusuna dikkat edin.
Klor kokusu suyun temiz olduğunu gösterir. Suyun temizliğinden emin olmak için bir bardakla suyu alabilir ve daha yakından tamamen temiz olup olmadığını kontrol edebilirsiniz. Temiz olmayan su, bacaklarınızda ve kalçalarınızda kırmızı kabarıklıkların oluşmasını sağlar.

Haftada en az bir gün ojesiz dolaşın.

Sürekli oje sürülen tırnaklar bir süre sonra nefes alamaz hale gelir ve bu da sararmalara sebep olur. Havasız kalan tırnaklarda mantar oluşma riski de yüksektir. Yaz aylarında havuzdan kapılabilecek mantar enfeksiyonlarını engellemek için havuz çevresinde terliksiz dolaşmaktan kaçınılmalıdır. Yüzdükten sonra ayağınızı alkollü pamukla temizlemekte meydana gelebilecek rahatsızlıkları önler.

Kumsalda daha güvenli dolaşın.

Köpekbalığı yemi olmayın.

Geçen yıllarda, gazetelerde yüzücüleri korkutan köpekbalıklarının haberlerini çok okuduk. 2000 yılında dünyanın çeşitli bölgelerinde gerçekleşen 85 köpekbalığı olayında 12 kişi hayatını kaybetti. 2001'de ise 70 saldırı gerçekleştiren köpekbalıkları 3 kişiyi öldürdü. Sizin böyle bir olayla karşılaşma olasılığınız az olabilir ama yine de tavisyelerimize kulak verin:

* Gece yüzmelerini unutun. Köpekbalıkları gece besleniyor. Şafak vakti ve akşam karanlığı da yiyecek zamanları. O yüzden gündüz vakitlerinde yüzmeyi tercih edin.

* Zıplayan balıklar gördüğünüz yerlerde asla yüzmeyin. Zıplayan balıklar, köpekbalığının habercisidir.

* Okyanusta yüzerken parlayan mayolar giymekten ve mücevher takmaktan kaçının. Köpekbalıkları yansıyan parıltıları küçük balık zannediyorlar.

* Yanınızdan bir köpek balığı geçerse, sakin olun ve hareketsiz kalın. Köpekbalığı sizi bir kaya zannederek uzaklaşabilir.

Okyanusta yürürken ayaklarınızı sürüyün.

Bu hareket dikenli vatozların korkmasını sağlayacaktır. Vatoz ısırması inanılmaz ağrılara sebep olur.

Jet Ski'e binmeden önce ders alın.

İnsanlar, Jet-Ski kullanmayı bisiklete binmek gibi kolay sanıyorlar ve gidebildikleri kadar hızlı gitmeye çalışıyorlar. Fakat, Jet-Skilerin frenleri yoktur. Bu yüzden tecrübesiz kullanıcıların çok hızlı kullanmaları sakıncalıdır.

1161
dahafazlası
YORUMLAR
Veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız. Detaylar için veri politikamızı inceleyebilirsiniz.