Mahmure

Sağlık

Diyet & Fitness

Yaşlanma saatiniz geri kalsın

Yaşlanma saatiniz geri kalsın

Geride kalan yıllar çoğaldıkça, yaşlanmanın getirdiği fizyolojik değişiklere karşı hiçbir şey yapılamayacağı hissine mi kapılıyorsunuz? Yaşlanma saatinizi geri almak için yapabileceğiniz şey ise çok basit: Egzersiz yapmak!

Yaşlanmanın panzehiri

Egzersiz yapan yetişkinleri konu alan araştırmalarda şu bulgulara ulaşıldı:

İleri yaşlarda yapılan egzersizler, kalp rahatsızlıkları, hipertansiyon, osteoporoz, obezite, tip II diyabet ve osteoartrit risklerini düşürmenin yanı sıra, bazı kanser tiplerinin önlenmesinde de rol oynuyor.

Kardiyovasküler dayanıklılık, güç ve esnekliği üst düzeyde tutabilen ergin insanlarda uzun dönem tedavilere gerek kalmıyor.

75 yaşın üzerindeki insanlarda ölümcül kazaların baş sebebi olan düşmeler, egzersiz yaparak dengesini ve hareketliliğini geliştiren insanlarda gözle görülür bir şekilde azalıyor.

Güç kazanmak, yürüyüşü ve vücut kontrolünü geliştiriyor ve kişinin tek başına hareket edebilmesini sağlıyor.

Egzersizin genellikle stresle baş etme, uyku düzensizliklerini azaltma, ruhsal kavrayışı berraklaştırma, yalnızlığı, depresyonu ve endişeyi azaltma gibi etkileri olduğu düşünülüyor.

Başlamadan önce

Egzersizlere başlamadan önce işinin ehli bir sağlık uzmanıyla görüşün. Egzersiz öncesi değerlendirme, programınıza en güvenli ve en uygun olacak şekilde başlamanıza yardımcı olacaktır.

Ardından, kısa ve uzun dönem hedeflerinizi belirleyin. (Bir fitness uzmanı size yardımcı olabilir.) Ulaşılabilir hedefler belirlemek özsaygınızı ve kendinize güveninizi artırır.
1339
dahafazlası
YORUMLAR
Veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız. Detaylar için veri politikamızı inceleyebilirsiniz.