Mahmure

Sağlık

Diyet & Fitness

Yağsız diyetler hasta ediyor

Yağsız diyetler hasta ediyor

Diyette yağı sıfırlamak kabızlık ve bağırsak sorunlarına yol açıyor. Yağları ihmal etmeyin...

Besinleri saklama, pişirme, tüketme şekliniz kilonuzu da belirleyebilir. Türkiye Diyetisyenler Derneği İstanbul Şube Başkanı diyetisyen Aysen Arıcan, besinleri kavurmak ve kızartmaktan öte buğulama, haşlama, ızgara yöntemiyle pişirilip tüketilmesi gerektiğini belirterek, diyette yağların kesinlikle tüketilmesi gerektiğini söylüyor.

Yaza özel diyet olur mu?
Yaz diyeti diye bir şey yoktur. Sadece kış mevsiminden farklı olarak yenilen sebze ve meyvelerin türü değişir. Yaşamınızın her anında sağlıklı ve dengeli beslenirseniz ve aktif bir yaşam sürerseniz yaza doğru zayıflamanıza gerek kalmaz, çünkü her zaman sağlıklı ve formda olursunuz.

Onun için medyada yayımlanan, kaynağına güvenilmeyen, kişilerin adlarıyla anılan ve bireye özel olmayan diyetlere kanıp uygulamayın, aksi halde sağlığınızdan olabilirsiniz.

Şişmanlatmayan beslenme nasıl olur?
Besinleri iyi tanıyın: Doğada 40 binden fazla besinin birbirine benzer yönlerini göz önüne alarak altı grupta toplayabiliriz. Bunlar, tahıllar (ekmek, pilav, çorba, bisküvi, kestane, patates, kuru baklagiller vb.), et ve türevleri (kırmızı et, balık, tavuk, hindi, peynir, yumurta vb), sebzeler (yeşil, kırmızı, mor, turuncu vb.), meyveler, yağlar (zeytin, ceviz, fındık, sıvı yağlar) ve şekerlerdir.

Çeşitlilik ve denge yaratın: Nasıl her gün aynı kıyafeti giymiyorsak, her gün değişik besinleri tüketmeyi öğrenmeliyiz. Doğduğumuzda bize ilk sunulan besin anne sütü en mükemmel besin öyle değil mi? İçerisinde protein, karbonhidrat, yağ, vitaminler, mineraller, büyüme faktörleri, doğal antikorlar ve birçok önemli bileşen var.

Bir öğünde bütün besin gruplarından az az da olsa bulundurabilirsiniz. Örneğin öğle yemeğinde yiyeceğiniz '1 kâse çorba, 1 tabak kıymalı taze fasulye ve cacık' her gruptan besin almanızı sağlayacak örüntüdedir.

Ölçülü olun: 'Göz kararı' deyişi size neyi anımsatıyor? Farkına varmadan aldığımız yağların, şekerin açıklaması bu değil mi? Bugünden itibaren ölçü koymayı âdet edinin. Bir tencere sebze yemeğine iki yemek kaşığı sıvı yağ koyun. Yemekte mesela iki dilim ekmek yiyin (bölerek yediğiniz ekmeğin ölçüsünü bilemezsiniz).

2324
dahafazlası
YORUMLAR
Veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız. Detaylar için veri politikamızı inceleyebilirsiniz.