Mahmure

Sağlık

Diyet & Fitness

Suyun gücü

Suyun gücü

Güneş, tatil, deniz, havuz... Form tutmak için bundan keyifli bir yol var mı? Siz de eski Türkiye güzellerinden Çağla Kubat gibi dört dörtlük bir fiziğe sahip olmak istiyorsanız, yapmanız gereken tek şey, kendinizi suya bırakmak...

Fazla kilolarınız olduğunu mu düşünüyorsunuz? Forma girmek istiyor ama bir yandan da tembellikten sıyrılamayıp sıkı spor aktivitelerinden mi kaçınıyorsunuz? Yapmanız gereken, sıcak yaz günlerinde kendinizi sulara bırakmak o halde... Formsante dergisi, yeni sayısında eski Türkiye güzellerinden Çağla Kubat'ın form sırrını sayfalarına taşıdı. Su egzersizleri... Su vücuda büyük bir doğal basınç uyguluyor. Suda hareket ederken, basıncın etkisiyle kaslar çok çalışıyor ve şekilleniyor. Kalp kasları esniyor, karada olduğundan daha ekonomik çalışıyor: Metabolizma hızlanıyor, çünkü suyun yarattığı soğuk etkiyi vücut azaltmaya çalışıyor. Yoğun masaj etkisi sayesinde bağ doku sıkılaşıyor, cildin gerginliği artıyor. Soğuk su, ayrıca kalp-damar dolaşımını da çalıştırıyor. İşte milli sörfçü Çağla Kubat'la en etkili su egzersizleri...

Omuz ve karın kaslarını çalıştırıyor

Kendinizi tartın


Dubaların ya da havuzun kenarına oturun. İki kolunuzla vücudunuzun sağına ve soluna destek yapın. Şimdi sırtınız dik duracak şekilde ağırlığınızı kollarınıza verin ve kendinizi yukarıya doğru kaldırmaya çalışın. Bu sırada oturma pozisyonunu bozmamaya dikkat edin. Bir süre böyle kalın. Sonra yavaş yavaş vücudunuzu aşağıya bırakın ve suyun içine girin. Bütün bu aşamaları üç kez tekrarlayın.

Eklemleri güçlendiriyor

Atlayın


Denizin ya da havuzun kenarında durun. Üç kez yaylanın. Sonra yukarıya doğru atlayın. Suya düşerken sağ bacağınızı büküp sağ dizinizi, iki elinizle saracak şekilde kavrayın. Sol bacağınızı ise dik duracak şekilde uzatın. Bir sonraki sefere sol bacağınızı bükün. Her iki bacağınızla hareketi 3 kez tekrarlayın.

Kol kaslarını güçlendiriyor

Alçalın ve yükselin


Bir elinizle denizin ya da havuzun tabanından destek alın. Diğer elinizi kolunuzu kırmadan, gergin bir şekilde havaya kaldırın. Bu hareketi yaparken kollarınız gibi bacaklarınız ve vücudunuz da gergin olmalı. Yere dayadığınız kolunuzu kırarak vücudunuzu alçaltın ve yükseltin. Hareketi 5 kez tekrarlayın. Sonra diğer kolunuza geçin ve aynı hareketi bu kolunuzla da 5 kez tekrarlayın.

Sırt kaslarını güçlendiriyor

Ellerinizin üzerinde yürüyün!


Ellerinizi denizin ya da havuzun tabanına koyup şnav pozisyonu alın, ayaklar yerde, göğüs suyun içinde olmalı. Suyun içinde yürümeye başlayın. Hatta havuzdaysanız havuzun basamaklarını da çıkabilirsiniz. Bu esnada ayaklar suyun içinde rahatça salınmalı. Karın kaslarını gerin ve dimdik bir duruş sağlayın. Ellerinizle 10 adım atmanız ya da 10 basamak çıkmanız yeterli.

Beli, kolları ve göğüs dokusunu sıkılaştırıyor

Boks yapın


İki ayağınızla yere basın. Bacaklarınızı kalça genişliğinde açın, dizlerinizi hafif bükün. Yumruk yaptığınız ellerinizi göğsünüzün önünde tutun. Dirsekleriniz, su yüzeyinin hemen altında olmalı. İki elinizle, sırayla suyun hemen altında öne doğru yumruk atın. Bunu yaparken belinizle birlikte dönmeyi ihmal etmeyin, ama ayaklar yerde kalmaya devam edecek. İki elinizle 20'şer kez bu hareketi tekrarlayın. Aklınızda bulunsun: Yumruklar sıklaştıkça ve beldeki dönme hızlandıkça, duruşunuzun bozulmaması için daha çok güce ihtiyacınız olacak.
707
dahafazlası
YORUMLAR
Veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız. Detaylar için veri politikamızı inceleyebilirsiniz.