Mahmure

Sağlık

Diyet & Fitness

Sağlıklı kilo vermek için basit tavsiyeler

Sağlıklı kilo vermek için basit tavsiyeler

Yemek konusunda kendinize can sıkıcı yasaklar koymak yerine porsiyonlarınızı küçültmeyi deneyin. Emin olun böylesi sizin için daha keyifli olacak.

Güncellenme tarihi: 18.05.2012
Sağlıklı kilo vermek için basit tavsiyeler

Yemeğinizi daha küçük tabaklarda yiyebilir, tabağınızın yarısını yanınızdakiyle paylaşabilirsiniz.

Şeker kullanımınızı olabildiğince en aza indirin, hatta yapabilirseniz çay ve kahveyi hiç şekersiz tüketmeye çalışın.

Salata ve yemeklerinizde fazla yağ kullanımından kaçının. Yoğurt, süt, peynir ve etlerin mümkün olduğunca yağsız kısımlarını tüketmeye çalışın. Doymuş yağ tüketiminizi en aza indirin.

Haftada 1- 2 defa mercimek, kuru fasulye, nohut, barbunya gibi kuru baklagilleri tüketmeye özen gösterin.

Sabah kahvaltılarınıza özen gösterin. Ayaküstü bir şeyler atıştırmaktansa tost, meyve, süt, omlet gibi farklı besinler tüketmeye çalışın ve tek tip beslenmek ten uzak durun. Kahvaltı masanızda çeşitlilik olsun.

Kilo vermenizi sağlayacak en önemli ve pratik yöntem az ve sık yemektir. Günlük yaşantınızda bunu uygulayın, uzun saatler aç kalmayın.

Bol su içmeye her zaman özen gösterin ve bunu alışkanlık haline getirin. Kendinize bir su şişesi edinin ve susamasanız bile sık sık ılık su için.

Tüm bunlarla birlikte yaşam biçiminizi, beslenme alışkanlığınızı ve düşünce yapınızı yeniden şekillendirin. Hayat tarzınız, sağlıklı bir yaşam ve dengeli beslenme üzerine kurulsun. Buna özen gösterin ve etrafınızdakilere de bunu anlatın.

1372
YORUMLAR
Veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız. Detaylar için veri politikamızı inceleyebilirsiniz.