Mahmure

Sağlık

Diyet & Fitness

Sağlığınıza Sağlık Katacak Öneriler

Sağlığınıza Sağlık Katacak Öneriler

Bu ay göreviniz daha sağlıklı olmak olsun. Şimdiden işe koyulmanız için, sağlığınıza sağlık katacak önerilerimize kulak vermeye ne dersiniz?

· Bağışıklık sisteminizi güçlendirin. Bedeninizi dinlendirin. C vitaminine yüklenin. Vücut sıcaklığınızı sabit tutmaya çalışın.

· Sigarayı bırakın. Sigara vücunuzdaki birtakım vitamin stoklarını eritir. Solunum sisteminizi felç ederek bazı arkadaşlarınızı da kaçırır.

· Yeterince uyumaya çalışın. Alkol başlangıçtaki sakinleştirici etkisine karşın, uykunun baş düşmanlarındandır. Pilinizin yeniden şarj olması için uyumanız gereklidir. Uykuya dalmak için adeta kendinizle savaşıyorsanız, kediotu gibi yatıştırıcı bir bitki eriyiği almayı deneyin.

· Her derde deva olan sarmısak vücudunuzun doğal ilacıdır. Ne kadar taze tüketilirse o kadar iyi olur. Olağanüstü bir antibiyotik olan sarmısak bağışıklık sistemini denetim altında tutar. Salataya, soslara, patates püresine katmaktan çekinmeyin. Ancak korkaklar sarmısak tabletine ihtiyaç duyar.

· Su bakterilerle ve virüslerle savaşılması için hayati önem taşır. Tükürük solunum borusunu ve yutak borusunu kaplayarak mikroplara karşı bir barikat gibi işlev görür. Ağzınız kuruduğunda, mikropların girmesi daha kolaylaşır.

· Solunum yollarındaki sorunların ilk habercisi boğazınızdır. Adaçayı ağız ve boğazla özel bir dostluğu olan bir bitkidir. Boğazınızda o felaket habercisi olan gıcığın baş gösterdiğini hisseder hissetmez, çeyrek fincan suya üç damla damlattığınız adaçayı yağı ile gargara yapmaya başlayın. Yeni kaynamış bir fincan suyu 2 çay kaşığı kuru ya da üç çay kaşığı taze adaçayının üzerine dökün. Kapağını kapattıktan sonra on dakika demleyin. Süzgeçten geçirdikten sonra dolaba koyun.

· Öksürüyorsanız ya da boğazınızda hırıltı varsa omega-3 ve -6 yağ asitlerine yüklenin. Soya fasülyesi, yeşil yapraklı sebzeler ve yağlı balık işinizi görür.

· Antioksidanlar daha genç kalmanızı, daha uzun ömürlü olmanızı sağlar. C vitamini (meyve ve sebze), E vitamini (buğday tohumu), beta karoten (havuç ve portakal, kırmızı ve yeşil sebzeler, meyveler) ve çinkodan (kırmızı et, sakatat ve deniz ürünleri) yararlanın.

· Mümkün olduğunca uzun süre ayakta durmaya çalışın. Telefonda konuşurken, hatta tırnaklarınızı boyarken...Etrafta dolaşın, gün içinde oturuş ya da ayakta duruş şeklinizi sık sık değiştirin. Kaslarınız buna bayılacak!

685
dahafazlası
YORUMLAR
Veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız. Detaylar için veri politikamızı inceleyebilirsiniz.