Mahmure

Sağlık

Diyet & Fitness

Ömür uzatan diyet!

Ömür uzatan diyet!

Sebze-meyve, çikolata ve şarapla ömür uzatan diyet yapmak ister misiniz?

Güncellenme tarihi: 12.03.2012
beslenme

Bilim adamları günde 100 gram siyah çikolata ve 150 ml kırmızı şarap içerek insan ömrünün 6 yıla kadar uzayabileceğini belirtiyor. Avustralyalı ve Hollandalı bilim adamları bunun için kalp krizi riskini yüzde 78 azaltan bir diyet öneriyor.

İngiliz Tıp Dergisi 'British Medical Journal'da yayınlanan araştırmaya göre ömür uzatan diyet, kolesterol ve yüksek tansiyonu düşürme etkisi olan 7 temel yiyecek maddesinden oluşuyor: Siyah çikolata, kırmızı şarap, balık, sebze, meyve, badem ve sarmısak.

Araştırmacılardan Anna Peeters'e göre diyetin tek yan etkisi, sarmısağın neden olacağı koku ve haftada dört kez yenilecek balık nedeniyle vücuttaki civa miktarının artması olacak. Diyette tavsiye edilenden daha fazla alkol tüketmenin ise tüm olumlu etkileri zayıflatacağı uyarısı yapılıyor.

Ömür uzatan diyetin etkisini zeytin yağı, soya fasulyesi, domates, tahıl, fındık, çay ve nohutla artırmak mümkün.

Diyetin erkeklerin ömrünü 6 yıl, kadınların ise 4.8 yıl uzatacağı belirtiliyor. Erkekleri 9 yıl kalp hastalıklarından uzak tutacağı belirtilen diyet, kadınlarda da bu riski 8 yıl erteliyor.

Diyette ne var?

- Her gün 100 gram siyah çikolata

- 150 ml kırmızı şarap

- Haftada 4 kez 114 gram balık

- Her gün 400 gram sebze ve meyve

- Her gün 68 gram badem

- Her gün 2.7 gram sarmısak

Bu yiyecekleri birlikte tüketin!

Havuç suyunun 10 faydası!

729
dahafazlası
YORUMLAR
Veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız. Detaylar için veri politikamızı inceleyebilirsiniz.