Mahmure

Sağlık

Diyet & Fitness

Okinawa diyetinin sırrı

Okinawa diyetinin sırrı

Japonya’nın Hawaii’si de denen Okinawa’da insanlar 100 yaşın üzerine kadar yaşayabiliyorlar. Amerikan diyetiyle karşılaştırıldığında, Okinawa’lıların balık, soya ve diğer vejeterjan proteinler aldıkları görülüyor.

okinawa

Japonya’da insanlar sağlıklı bir şekilde uzun yıllar yaşıyorlar. Ama Okinawa dünyada en uzun yaşayan insanların çoğunlukta olduğu bir yer. Bu kişilerde kanser ve kalp rahatsızlıkları da çok nadiren görülüyor. Enteresan olan bu kişilerin ülkelerini terk ettiklerinde yaşam sürelerinde azalma ve sağlıklarında bozukluklar ortaya çıkıyor.

Okinawa diyeti sebze, meyve, tahıl ve fasulyeden oluşuyor. Okinawa’lı bir kişi günde 7 porsiyon sebze ve meyve tüketirken, bu Amerika’da sadece 4 porsiyonda kalıyor. Ayrıca Amerikalılar patates üzerinde yoğunlaşıyorlar. Beslenme şekillerine gelince, Amerika’da porsiyonlar çok büyük ve çoğu zaman açık büfe. Bu durumda insanlar gerektiğinden fazla yemek tüketiyorlar. Okinawa’da ise ‘hara hachi bu’ denilen methotla %80 doyduğunuzda yemek yemeyi bırakıyorsunuz.

Okinawa’da kırmızı et yerine çok fazla balık tüketimi söz konusu. Uzmanlar bu kişilerin bu kadar uzun yaşamalarını da diyet şekillerine bağlıyorlar. Ayrıca burada insanlar bir köşelerine çekilip oturmuyorlar. 100 yaşında bile hala aktif olarak çalışıyorlar.


1921
YORUMLAR
Veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız. Detaylar için veri politikamızı inceleyebilirsiniz.