Mahmure

Sağlık

Diyet & Fitness

Nabzınıza Göre Etkin Antrenman

Nabzınıza Göre Etkin Antrenman

Kalp atışı, etkin antrenman için temel rehberdir.

Güncellenme tarihi: 03.04.2012
Nabzınıza Göre Etkin Antrenman

Fiziksel gücünüzü arttırırken ve rejim yaparken kalbinize optimum seviyede yüklenmeniz için tavsiyeleri sizin için derledik...

1 numaralı amaç: Vücut ağırlığını dengelemek

Yöntem: maksimum nabzın %60-70’i
İyi hissedin, güzel görünün… durumunuzu geliştirmek istiyorsanız, antrenmanınızı maksimum nabız atışınızın %60-70’ine göre ayarlayın.

Maksimum nabız, kalbinizin kan pompalamaya devam ettiği mümkün olan en yüksek kalp atışıdır. Bu genlerimizde yazılıdır ve antrenmanlı olanlarla olmayanlar arasında fark yoktur. Maksimum nabız öncelikle kişinin yaşına bağlıdır ve yaşla birlikte düşer.

%60-70’lik yüklenme seviyesi, kaslarınızın gerginliğini korumak ve rejim yapmak için en uygun seviyedir. Bu antrenman yoğunluğu için temel yakıt kaynakları yağlar ve glikojendir.

Egzersiz programı

Egzersiz, 20 dakika ila 1 saat arasında veya daha fazla sürmelidir. Bu şekilde sağlıklı bir kalbe sahip olmak ve bunu korumak için ilk adımı atmış oluruz.

Kalp atışının %60-70’ini yüklenme hedefi olarak seçmek, aşağıdaki anlamlara gelir:

-Tüm antrenmanı hiç durmadan tamamlayabilirim,
-Antrenman yıpratmadan ve sakin sürer (öyle ki egzersiz esnasında konuşabiliriz)

Antrenman esnasında nefesinize dikkat edin

Yağları yakmak için çok fazla oksijene ihtiyaç duyduğumuz için, antrenman esnasında nefes alma şeklinize dikkat etmeniz gerekir. Ruh halimizdeki iyileşme ve dayanıklılık seviyemizdeki ilerlemegüvenli bir şekilde hemen değil adım adım gerçekleşir. Sakin ve sabırlı olun ve gösterdiğiniz çabaya inanın.

"Sıkılaşma" sayfamızı ziyaret edin!

2292
YORUMLAR
Veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız. Detaylar için veri politikamızı inceleyebilirsiniz.