Mahmure

Sağlık

Diyet & Fitness

Migrene yeşil sebze, sistite yaban mersini: Bitkiler her derde deva

Migrene yeşil sebze, sistite yaban mersini: Bitkiler her derde deva

Sağlıklı beslenmenin insan sağlığı üzerinde çok olumlu etkileri bulunuyor. Bu yüzden doğru yiyecekleri tüketmenin ne denli önemli olduğunu biliyor musunuz?

Uzmanlar, sağlıklı beslenmeyen kişilerin sağlıklarında da ciddi problemler olduğuna işaret ediyor. Bu yüzden de günlük beslenmemizde bulundurmamız gereken gıdalara dikkat etmemiz büyük önem taşıor. Gündelik hayatımızda yaşadığımız küçük rahatsızlıkları doğru besinlerle bertaraf etmemiz mümkün. Hastalıklara karşı ilk yardım besinleri ise şöyle:

Uykusuzluk: Yatmadan önce kaymağı alınmış ılık süt için. Sütteki amino asit kendinizi rahat hissetmenizi sağlar.

Stres: Karbonhidrat içeren yiyecekler strese iyi gelir. Bunun yanında içeceğiniz ılık süt de stresten uzaklaşmanıza yardımcı olur. Tahıl, pasta gibi karbonhidrat içeren yiyecekler sizi stresten uzaklaştırırken, daha rahat hissetmenizi sağlar. Karbonhidrat beyninizdeki seratonin seviyesini yükselttiğinden sizi sakinleştirecektir.

Regl agrısı: Düzenli olarak tüketilen manganezi yüksek yiyecekler periodik ağrıları geçirir. Bu yiyecekler arasında soya fasülyesi, böbrek ve lifli yeşil sebzeler yer alır.

Kendinizi güçsüz hissedince: Karbonhidrat size çabucak güç kazandırabilir. Meyve yemek de enerjinizi yükseltebilir. Ayrıca içeriğinde demir bulanan kırmızı et, tahıl, kuru fasülye ve koyu lifli sebzeler alabilirsiniz.

Baş ağrısı: Baş ağrıları yiyeceklerle daha da artar. Bunun nedeni tuz ve katkı maddeleridir. Konserve yerine taze meyveleri tercih edin. Peynir ve pirinç yerine ise kaymağı alınmış süt ve yoğurt yiyin.

Fobiler: Havuç ve elma gibi yiyecekler korkuya çok iyi gelir. Bu gibi sebze ve meyveler gerilimin düşmesini sağlarlar. Bazı karbonhidratlar da sakinleşmenizi sağlar.
Özellikle uçaktan korkuyorsanız bu yiyecekler size iyi gelecek, geriliminizin düşmesini sağlayacaktır.

Depresyon: Az yağlı proteinlerden tavuk ve balığı tercih edin. Kandaki alyuvarların artmasını sağlayan demirden oluşurlar.

Konsantrasyonu artırmak: Bir bardak sade kahve size iyi gelecektir. Fakat sakın krema katmayın. Yağ oranı düşük yiyecekler ilginizin yoğunlaşmasını sağlayabilirler. Vitamin B'nin zengin olduğu yiyecekleri yemeği tercih edin. Ekmek, tahıl ve pirinçli yiyeceklerin yanında, yağsız et, balık ve kuru fasülye size iyi gelecektir.

Şişlik hissediyorsanız: Çok lifli yemekleri tercih edin. Bu tür sebze ve meyveler sindirim sisteminizin çalışmasına yardımcı olur. Ayrıca bol su içmeyi ihmal etmeyin.

Gaz: Zencefilli ve naneli yiyecekler size iyi gelecektir. Bu yiyecekler mide ve yemek borusunu yumuşatıp gazınızın çıkmasına yardımcı olur. Gazınız varken yağlı yiyeceklerden, sütlü tahıl ve besinlerden ve fasülye gibi baklagillerden uzak durun. Sakın sakız çiğnemeyin.

Ağız kokusu: En iyi çözüm maydonoz yemektir.

Ağız yaraları: Daha fazla baklagil ve tahıl, özellikle B vitamini içeren yiyecekler alın. Deniz ürünleri de iyi gelecektir. Ağız yaraları varken sulu sebze ve meyveler yemeyin.

Kırılan tırnaklar: Protein açısından zengin yiyecekleri tercih edin. Et ve soya fasülyesi iyi birer protein kaynağıdır.

Diş sararmaları: Bol bol çilek yiyin. Çilekte doğal beyazlatıcı maddeler bulunmaktadır.

Sistit: Bol bol yaban mersini yemelisiniz. Bu meyvede bulunan vitaminler sidiktorbasındaki iltihabın durmasını sağlar. Bol bol su içmeyi de ihmal etmeyin.

Kramp: Bol miktarda süt ürünleri ve magnezyumu zengin yiyecekler tüketin. Bu tür yiyeceklerde bulunan kaslarınızı rahatlatıcı besinler kramplarınızı önleyecektir.

Eklem ağrıları: Bu ağrılarınızı balık yiyerek azaltabilirsiniz. Somon ve Tuna balığını tercih edin.

Baş dönmesi: Yağsız et, ciğer, koyu sebzeler her zaman tükettiğiniz besinler arasında olmalıdır.

Ülser yanmaları: Nane çayı ve meyankökü iyi gelir.

Migren: Yeşil sebze, kurutulmuş meyve gibi yiyecekler başınızdaki kasların rahatlamasını sağlayacaktır. Migren ağrısının başlamasına neden olan peynir, kahve, kırmızı şarap gibi yiyeceklerden uzak durun."
1178
dahafazlası
YORUMLAR
Veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız. Detaylar için veri politikamızı inceleyebilirsiniz.