Mahmure

Sağlık

Diyet & Fitness

Menopoza özel diyet önerileri

Menopoza özel diyet önerileri

Menopoz döneminiz sağlıklı olsun.

Güncellenme tarihi: 13.06.2012
Menopoza özel diyet önerileri

Güzel görünmek, sağlıklı yaşamak hepimizin ortak isteği. Yaşımız, kilomuz ne olursa olsun, diyet kelimesi ağzımızdan düşmüyor. Yanlış yapılan diyetler ya da lafı edilip hiç başlanamayan 'pazartesi diyetleri' bu duruma en temel örneklerdir. Sürekli unuttuğumuz şey ise hepimizin vücut reaksiyonlarının farklı ve diyetin kişiye özel bir uygulama olduğudur. Bu yazımızda metabolizma hızının biraz daha yavaşladığı menopoz dönemi aldık. İşte menopoz döneminde dikkat edilmesi gerek diyet önerileri.

Menopoz dönemiyle bayanlar, eskiye oranla daha yüksek kaloriye sahip yağlı yiyecekleri tercih etmeye başlıyorlar. Sonrasında pişman olabileceğiniz fazla kilolarınız olmasın diye size, bir günlük örnek yemek listesini sunuyoruz.

Kahvaltıda, metabolizmaya büyük faydası olan bitki çaylarını tercih edin. Eğer siyah çaydan vazgeçemiyorsanız, şekersiz için. Domates ve salatanız eksik olmasın. Peynir seçiminizi, az yağlı peynirlerden ya da lor türünden yana yapın. Kepekli ekmek tüketin. Ancak iki dilimi geçmeyin. Kan yapıcı pekmezi de bir yemek kaşığı tüketmek de fayda var.

Öğle yemeğinde, bir tabak az yağlı sebze yemeğinin yanına, yarım tabağı geçmeyecek şekilde bulgur pilavı ekleyebilirsiniz. Yoğurt ve salata tercihleriniz de az yağlı olsun.

Akşamları, ızgara türü yemekleri tercih edebilirsiniz. Ek olarak az yağlı yoğurt ve bol yeşillik içeren salata tüketin. Ekmek tüketiminiz ise on dilimi geçmesin ve kepekli olsun.

Geceleri, bir bardak süt ve kuru incir tüketiminiz enerji ve sağlık açısından büyük fayda sağlayacaktır.

Son olarak öğün aralarında, mevsimsel meyveler veya bir dilim meyveli kek tercih edebilirsiniz.

957
dahafazlası
YORUMLAR
Veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız. Detaylar için veri politikamızı inceleyebilirsiniz.