Mahmure

Sağlık

Diyet & Fitness

Kumsalda Koşu

Kumsalda Koşu

Kumsalda yapabileceğiniz ve formunuzu korumanıza yardımcı olacak egzersizlerin en etkilileri arasında koşu da yer alıyor. Üstelik kumsalda koşmak normal zeminde koşmaktan çok daha kolay. Çünkü eklemlerinize daha az baskı uyguluyor. Ayrıca kumsal koşusunun katlamalı koşu, aralıklı koşu, başlangıç koşusu, güçlü ve hızlı koşu gibi çeşitleri de bulunuyor.

Isınma
5 dakika jogging yapmak, vücudunuzu egzersize hazırlar. Serin kumsallarda bu süre, 10 dakikayı bulabilir. Daha sonra 5 dakika esneme hareketleri yapın.

Katlamalı koşu
Kumsalda koşmak daha kolaydır. Çünkü eklemlerinize daha az baskı uygularsınız.

Hız
Hareketleri, ortalama bir hız ve kolalıkta yapın. Nabız atış hızı, dakikada 120-150 arasında değişir.

Zaman/mesafe
Her gün 20-30 dakika kadar koşun. Her 10 dakikada bir durarak 5 dakika kaslarınızı esnetin.

Aralıklı koşu
Kısa ve hızlı koşmayı kapsar. Hızlı koşuda kalp atış hızı, maksimuma yaklaşır. Tekrar başlamak için nabız atış sayısının 110'a düşmesini bekleyin.

Hız
Düşecek kadar olmasa da hızlı!

Zaman/mesafe
Toplam 10 dakika kadar koşun.

Başlangıç koşusu
Bu krampsız bir şekilde bitirebileceğiniz en hızlı koşu. Kalp atış hızınız, 160-180 oranına kadar çıkabilir ve öyle kalabilir.

Zaman/mesafe
10 dakika yüksek tempoda koşun, sonra yavaş yavaş 20 dakikaya yükseltin.

Güçlü ve hızlı koşu
Buna kumsal koşusu da denebilir. En iyisi 1 km. Uzunluğunda temiz bir kumsal ya da 25 metre yüksekliğinde toprak-kum karışımı bir zeminde uygulamaktır. Yüksek tempolu depar koşusunu kapsar. Depar atıp geriye yürüyerek dönülür. Ancak önce ısınmalısınız.

Hız
Düz koşun

Zaman/mesafe
Her depar, 10-30 saniye kadar sürer.
1993
dahafazlası
YORUMLAR
Veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız. Detaylar için veri politikamızı inceleyebilirsiniz.