Mahmure

Sağlık

Diyet & Fitness

İşin sırrı "ne kadar" yediğinde!

İşin sırrı "ne kadar" yediğinde!

Uzman Diyetisyen Simge Çıtak, zayıflama hakkındaki doğru bilinen yanlışları açıklıyor. İşin sırrı ise ne yediğiniz değil, ne kadar yediğinizde! İş böyle olunca zayıflamak işkence olmaktan çıkıyor.

İşin sırrı "ne kadar" yediğinde!
Gün geçmiyor ki yeni bir zayıflama yöntemi bulunmasın, herhangi bir bitkinin yeni faydaları keşfedilmesin; dün 'zararlı' ilan edilen bir besinin bugün 'aslında ne kadar da faydalı' olduğu söylenmesin...

Uzman diyetisyen Simge Çıtak, bizlerin de sıkça duyduğu, danışanlarının sorularından derlediği yanlış bilgileri ve doğrularını bizlerle paylaştı:

DİYET MİTLERİ VE DOĞRULARI

1) 'Mısır ekmeği, buğday ekmeğinden daha kalorili!'

Yanıt: Eşit miktarda yendiği sürece tüm ekmeklerin kalorileri birbirine eşittir. Sevmediğiniz bir ekmek çeşidini lütfen 'daha az kalori alacağım' diye tüketmeyin.


2) 'Ben ekmek yemiyorum, çünkü kilo aldırır!'

Yanıt: Tek başına hiçbir besin 'kilo aldırıcı' ya da 'kilo verdirici' olamaz. Besinlerden ne miktarlarda tükettiğimiz önemli. Ekmek yemeyip yemeklerin yanında fazla miktarda pilav- makarna yiyorsanız hem ekmek, hem yağ yemiş olursunuz. (Çünkü pilav-makarna pişirilirken yağ da eklenir.) Ben pilav- makarna yemeyin demiyorum. Ne yediğinizi bilin diyorum!


3) 'Muz, çok kalorili bir meyvedir, yememek lazım!'

Yanıt: Bir küçük elmayla, bir küçük muzun kalorisi birbirine yakındır. Peki ya şimdi "Elma daha az kalorili o yüzden muz yiyeceğime 3 adet elma yerim" diyen ne yapacak? Unutmayın tüm meyvelerden ölçülü tüketmek şartıyla yenebilir.


1761
dahafazlası
YORUMLAR
Veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız. Detaylar için veri politikamızı inceleyebilirsiniz.