Mahmure

Sağlık

Diyet & Fitness

İş yemekleri şişmanlatıyor!

İş yemekleri şişmanlatıyor!

Dışarıda sık sık yemek yemek durumunda kalıyorsanız ve yanlış seçim yapıyorsanız kilo almanız kaçınılmaz oluyor!

Dışarıda yemek, keyifli bir değişiklik, bir sosyalleşme aracı veya sık yapılan iş seyahatleri sebebiyle bir zorunluluk haline geldikçe "iş yemekleri"nin yönetimi daha da önem kazandı. Eğer dışarıda yemek yerken bazı basit noktaları aklınızda tutabilirseniz, daha sağlıklı bir mönü oluşturmakta zorlanmazsınız. İşte size kolay, ucuz ve uygulanabilir bir yol haritası...

Yerini doğru seçin
Eğer yemek çeşidi bol ve iyi yemek pişirildiğinden, kaliteli, taze yiyeceklerin kullanıldığından emin olduğunuz bir restoran seçerseniz, hem kendi istediğinizi seçmek, hem de daha sağlıklı bir besin bulmak olanağınız artacaktır.

Açlığı kontrol edin
Dışarıda yemek yiyeceğiniz gün öğün atlamayın. Öğle yemeğine çıkacaksanız sıkı bir kahvaltı yapmayı, akşam yemeğine katılacaksanız dengeli bir öğle yemeği yemeyi unutmayın. Daha iyi bir sonuç almak istiyorsanız, yemeğe çıkmadan bir saat önce hafif bir şeyler atıştırın. Masaya aç oturmayın. Çok açken oturduğunuz iş yemekleri bir "kalori cehennemi" haline gelebilir. Siparişler gelene kadar ekmek, tereyağı, zeytinyağı veya iştah açıcı servis edilmemesini isteyin. Yemek öncesi sohbetinde fark etmeden yiyeceğiniz zeytinyağına bandırılmış birkaç dilim ekmek parçası size 250-300 kaloriye patlayabilir.

Mönüye dikkat
Listeden en sağlıklı ve hafif yiyecekleri seçmeye gayret edin. Düşük kalorili, sossuz, sıradan yemeklere ağırlık verin. Yağlı etler yerine yağsız etleri, kırmız et yerine balığı, kremalı makarna yerine domates soslu bir "penne arabiata" sipariş ederek veya rizottonun bol kremalı olanını değil de "al dente"sini sipariş vererek birkaç yüz kalorilik tasarruf yapabilirsiniz. Yemekleri az miktarlarda ve çeşitli sipariş verin. Ara sıcakları haşlanmış, fırınlanmış yiyeceklerden seçin. Kremalı çorbalar yerine, sebze çorbası veya domates çorbası ile kalori kısıtlaması yapabilirsiniz. Kremalı yiyeceklerin sadece kalori değil, aynı zamanda birer "doymuş yağ" ve "trans yağ" deposu olduklarını da unutmayın. Kızarmış yiyeceklerden, özellikle kızarmış patates ve etten uzak durun.

Garsona sorun
Parayı sizin ödeyeceğinizi, lokanta ve servis elemanının size daha iyi yiyecekler hazırlamaktan sadece mutluluk duyacağını unutmayın. Mönü oluştururken yemek listenizi açık ve detaylı bir şekilde sorgulayın. Garsondan yardım alamıyorsanız, mutfaktan, aşçıdan yardım isteyin. Yiyeceklerin pişirme yöntemlerini, kullanılan yağları ve lezzet arttırıcıları (mayonezler, kremalar, hazır soslar) ciddi ciddi sorgulayın. Mümkünse daha küçük veya yarım porsiyonlar isteyin. Yemeğinizin garnitürlerini değiştirmekten çekinmeyin. Garnitür olarak kızarmış patates veya pirinç pilavı veriliyorsa bunu haşlanmış sebzelerle değiştirin. Tavuk, ördek, hindi sipariş ettiyseniz derilerini soyarak pişirmelerini rica edin. Sebze ve makarnalarınızın üzerine sos ilave etmemelerini söyleyin.

Soslardan kaçının
Dışarıda yediğiniz yemeklere sos eklemeniz, sizi ikili bir kıskacın içine sokar. Sos eklenen gıdaları daha çok tüketirsiniz ayrıca soslardan ek kalori alırsınız. Sos eklemeden önce yemeği tadın. Gerekiyorsa tuzu, biberi, hazır sosları sonradan eklemeye çalışın.
1043
dahafazlası
YORUMLAR
Veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız. Detaylar için veri politikamızı inceleyebilirsiniz.