Mahmure

Sağlık

Diyet & Fitness

İhtiyacımız Olan Demir

İhtiyacımız Olan Demir

Demirin faydalarını çocukluğumuzda Temel Reis'i izleye izleye öğrendik. Temel Reis gibi güçlü olmak için az mı ıspanak yedik küçüklüğümüzde... Ancak çocukken yediğimiz ıspanak erişkin yaşımıza yetmiyor. Peki siz vücudunuzun ihtiyacı olan demiri alıyor musunuz?

Yoksa siz de 20-50 yaş arasındaki demir almayan kadınlardan mısınız? Her ne kadar almayı ihmal etseniz de demir, özellikle kadınların sağlık iksiri. İşte demir hakkında bilmeniz gerekenler:

· Doğurganlık yaşında ki kadınların günde 15 mg. demire ihtiyaçları vardır. Mutlaka her beş veya on yılda bir kansızlık testi yaptırmalısınız.

· Et tüketimi arttığında vücut demiri daha iyi emiyor.

· C vitamini bakımından zengin limon, portakal gibi meyvelerin tüketimi vücudun demiri daha iyi emmesini sağlıyor.

· Demir takviyesini mutlaka geceleri alın.

· Bazı besinlerin demir oranları : 30 gr. Şamfıstığı 25 mg. , ½ fincan haşlanmış mercimek 3 mg., 90 gr. et 3 mg ve 120 gr karides 3,5 mg.
784
dahafazlası
YORUMLAR
Veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız. Detaylar için veri politikamızı inceleyebilirsiniz.