Mahmure

Sağlık

Diyet & Fitness

Hipoglisemisi olanlara Ramazan için 10 püf noktası

Hipoglisemisi olanlara Ramazan için 10 püf noktası

Bütün günü aç geçiren kişi, adapte olduğu bu yeni durumu ağır bir iftarla karşılarsa, işte o zaman dengeler altüst oluyor. Ellerde titreme, baş dönmesi, ateş basması, dikkat dağınıklığı ve baş ağrısı gibi bazı zorluklarla karşılaşabiliyor. Ancak beslenmenizde yapılacak bazı değişikliklerle bu zorlukları en aza indirebilir, kolayca oruç tutabilirsiniz.

Hipoglisemisi olanlara Ramazan için 10 püf noktası
Bütün günü aç geçiren kişi, adapte olduğu bu yeni durumu ağır bir iftarla karşılarsa, işte o zaman dengeler altüst oluyor. Oruç tutmanın bazı zorlukları olan ellerde titreme, baş dönmesi, ateş basması, dikkat dağınıklığı ve baş ağrısı gibi bazı sorunlar ortaya çıkabiliyor...

Oruç tutan sağlıklı bireylerde, özellikle yoğun bedensel ve zihinsel aktiviteye bağlı olarak kan şekeri düşüklüğü gözlenebilir. Kan şekeri düşüklüğü olan hipogliseminin özellikle ramazan ayında uzun süren açlık dönemiyle daha çok tetiklenmesi gözlenmektedir.

Ancak beslenmenizde yapılacak bazı değişikliklerle bu zorlukları en aza indirebilir daha kolay ve sağlıklı oruç tutabilirsiniz.

Hipoglisemisi olan bireylerin ramazanda yapması gereken 10 önemli şey

1. Sahura kalkmayı ihmal etmeyin ve ezana yakın olmasına özen gösterin. Uzun süren açlıktan sonra iftar yemeği sizin tek öğününüz olmamalıdır. Sahura kesinlikle kalkılmalı ve kahvaltı beslenmeye özen gösterilmelidir.

2. Sahurda; yumurta(kolestrol ve kalp-damar hastalığı olanlar hafta da 3 defa), tuzsuz peynir ve çeşitleri, bol domates-salatalık-maydanoz, tuzsuz 3-4 zeytin, 2-3 adet ceviz, 1 bardak süt, tam buğday veya çavdar ekmeği tercih edilmelidir.

3. İftarda kan şekerini dengeleyebilmek için 1 bardak su(tarçın ilave edile bilinir) ve zeytin ile oruç açıla bilinir ardından çok unlu ve ağır olmayan soğuk çorba, yoğurt çorba, mercimek, tarhana, tavuk suyu gibi çorba ve salata ile öğüne başlanabilir. Ana yemek içinse 5-10 dakika beklenilmesi mide hazmının kolaylaşması ve tokluk hissinin artması için önemlidir.

4. Ana yemek tercihinde protein kaynağı besinlere yer verilmelidir. Kırmızı et hafta da 2-3, balık hafta da en az 1, kurubaklagil hafta da en az 1-2, beyaz et protein kaynağı olarak kullanılmalıdır.

5. Pirinç, beyaz ekmek, pide, şeker, tatlı gibi kan şekerini hızlı yükselten glisemik indeksi yüksek rafine gıdalar yerine tam buğday, çavdar, bulgur, esmer makarna, kurubaklagil gibi glisemik indeksi düşük besinler tercih edilmelidir.

6. İftar ve sahur ana öğününüz iftardan 1-1,5 saat sonrasında 2 ara öğün yapılması kan şekerinizin dengelenmesi için önemlidir. Böylece iftarda az besin tüketerek az ve sık beslenme düzenine iftar ile sahur arasında uygulamış olabilirsiniz. Ara öğün olarak glisemik indeksi düşük mevsim meyvelerinden şeftali, kayısı, elma, armut 1 porsiyon ve 6-7 fındık tercih edilebilir. Diğer bir arada ise 1 bardak süt veya kefir tercih edilebilir. Sütünüzün içine tarçın ilave edebilirsiniz.

7. İftardan sonra hazımsızlığı giderilmesi ve şekerinizin dengelenmesi için tarçın ilaveli rezene çayı tercih edebilirsiniz.

8. Gün içerisinde hipoglisemi atakları olan bireylerin kesinlikle doktora danışmaları ve doktor kontrolünde oruçlarını tutmaları gerekir. Yapılan araştırmaya göre ramazan ayında hastaneye yatış gerektiren ciddi hipoglisemi riski 7.5 kat artıyor.

9. Hipoglisemi rahatsızlığı olan bireylerin kesinlikle tatlı, reçel, bal, çikolata gibi basit şeker kaynağı besinlerden uzak durmaları gerekir.

10. Hipoglisemi rahatsızlığı olan bireylerin gün içerisinde çok yorucu, ağır egzersizler yapmamaya özen göstermeleri gerekir.


Uzman Diyetisyen Burcu İNCE

Özel Sculpture Polikliniği
2493
dahafazlası
YORUMLAR
Veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız. Detaylar için veri politikamızı inceleyebilirsiniz.