Mahmure

Sağlık

Diyet & Fitness

Her derde deva mercimek

Her derde deva mercimek

Haftada en az iki kez mercimek tüketmek meme kanseri riskinde yüzde 24'lük bir azalma sağlıyor.

Besin olarak tüketilen kurubaklagillerin başlıcaları nohut, mercimek, bakla, fasulye, bezelye, börülce ve soya fasulyesidir.

Kurubaklagiller olgunlaşmış tohumlar olduğundan, esas bileşimleri karbonhidrat ve proteindir.
Tanelerin dış kısımlarında posa, iç kısımlarında ise nişasta bulunur.

Kurubaklagiller olarak kategorilendirilen besin öğesi içeriği zengin olan mercimek, düşük yağ içeren önemli bir bitkisel protein kaynağıdır ve ete tercih edilebilir mükemmel bir alternatiftir.

Posa ve demir deposu
Mercimek posa (lif) içeriği zengin bir besindir. Bu sayede açlığın giderilmesine ve iştahın dengelenmesine yardım eder.

Çözünür posa açısından zengindir. Çözünür posa kolesterolün düşürülmesine yardım eder, kan şekerinin dengelenmesini sağlar, tokluk sağladığı için kalori alımının azalmasını sağlar ve bu sayede kilo vermeye yardımcıdır.

Aynı zamanda çözünmez posa da içerir, bu sayede kabızlığın önlenmesine yardım eder, sindirim sistemi rahatsızlıklarına karşı koruma sağlar.

Kemik kırıklarını da önlüyor
Folik asit içerir. Folik asit eksikliğinde homosistein seviyesi artar, damar duvarlarına zarar vererek kalp hastalıkları için ciddi bir risk faktörü haline gelir.

İçeriğindeki folik asit sayesinde doğumsal kusurların, kalp hastalıklarının ve osteoporoza neden olan kemik kırıklarının önlenmesini sağlar.

1750
dahafazlası
YORUMLAR
Veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız. Detaylar için veri politikamızı inceleyebilirsiniz.