Mahmure

Sağlık

Diyet & Fitness

Hangi Saatte Ne İçeceğinizi Bilin

Hangi Saatte Ne İçeceğinizi Bilin

İçmenin de bir zamanı var. Sağlıklı beslenmede nasıl ki öğünler belli saatlerde yeniyorsa sıvı alımının da doğru satleri var. Vücudunuzun taleplerine gerektiği şekilde yanıt verebilmek için hangi saatte ne içeceğinizi bilmelisiniz.

Saat: 08:00

Uyanınca 1 bardak ılık su için.

Neden? Organizma gece boyunca toksin ve artık maddeler üretiyor. Bu maddelerin vücuttan atılımını kolaylaştırmak ve vücudun ısı mekanizmasını gün boyunca dengelemek için sabahın erken saatlerinde sıvı almak çok yararlı.

Ne içmelisiniz? Oda ısısında bekletilmiş 1 bardak su içmek böbrek ve bağırsakların işlevini artırarak vücudu toksin ve artıklardan temizliyor. Cilde pürüzsüz bir görünüm kazandırıyor. Dilerseniz su yerine idrar söktürücü ve toksin atıcı özellikler içeren bitkisel çaylar da içebilirsiniz.

Öneri: Kilo probleminiz varsa içtiğiniz ılık suya birkaç damla limon suyu veya greyfurt suyu damlatıp karıştırın. Bitkisel çay hazırlamak için; 2 çay kaşığı ufalanmış ahududu yapraklarını 1 çay fincanı kaynar suda 15 dakika bekletip süzün. Çayı ılık için. Bir diğer alternatif için; 20 gr radika yaprağı, 10 gr kayınağacı yaprağı ve 10 gr atkuyruğu yaprağını ufalayarak 1 fincan kaynar suda 10 dakika bekletin ve süzün. Ilık olarak için.

Saat 08:30

Kahvaltıda 1 fincan kahve için.

Neden? Günün ilk öğününde yani kahvaltıda enerji veren bir içeceği tercih edin. Gün ortasına kadar sizi formda tutmalı, zihni uyarmalı ve konsantrasyonu artırmalı.

Ne içmelisiniz? Kahve sinir sistemin! uyaran maddeler içeriyor. Bu maddeler ani enerji verip, zihni açıyor ve konsantrasyonu artırıyor. Ayrıca metabolizmayı hızlandırıyor.

Öneri: Kahve içmeyi seviyorsanız, susuzluğu gideren serinletici bir içeceğe ne dersiniz? Bunun için yoğun bir kahve hazırlayın. 1 tatlı kaşığı tozşekerle tatlandırıp soğumaya bırakın. Birkaç taze nane yaprağı, 1 diş karanfil ve birkaç parça buz ilave edin. Buzdolabında 5 dakika bekletip için. Sıradışı bir alter natif için; kahve fincanının dibine biraz kakao serpin. Üzerine 1 tatlı kaşığı espresso kahve ilave edin. Sıcak süt döküp kahve eriyinceye kadar karıştırın. Yarım tatlı kaşığı damla çikolata ile süsleyip için.

Saat 10:30

Ara öğünde 1 bardak taze meyve suyu için.

Neden? Sabahları saat 10:00 ile 11:00 arasında vücudun su rezervi azalıyor. Kan şekeri düşüyor. Oganizmada yorgunluk ve konsantrasyon azalması başgösteriyor. Bu aşamada deyim yerindeyse vücudun yeniden şarj edilmesi gerekiyor. Organizmayı yeniden tazeleyerek güçlendirecek besleyici bir meyvenin suyu yararlı olur.

Ne içmelisiniz? Meyve suyu özellikle sıcak havalarda terle kaybedilen vitamin ve mineral tuzlarının geri alımını sağlıyor. Ayrıca meyvede bulunan şeker sayesinde enerji ile tansiyon iniş ve çıkışları sözkonusu olmuyor. Portakal, greyfurt, vişne, kayısı suyu, muzlu süt veya çilekli süt içebilirsiniz.

Öneri: Eğer kuvvetli bir kahvaltı yapmadıysanız ya da öğle öğününü atıştırma ile geçirdiyseniz meyve suyuna protein ve bol kalsiyum içeren yoğurt veya süt ilave edin. Alternatif olarak toksin atıcı ve antioksidan özellikli bir içecek hazırlayabilirsiniz. Yarım yeşil biber, 1 kereviz sapı ve kabukları soyulmuş 1 domatesi robotta ezin. Birkaç buz parçası ekleyin.

Saat 12:00

Güneşten koruyucu bir içecek için.

Neden? Hem öğle öğününe tok başlamak, hem terleyerek kaybettiğiniz mineralleri geri almak hem de cildinizi güneşin zararlı etkilerinden korumak için betakaroten, C ve B vitaminleri ile mineraller içeren bir meyve suyuna ihtiyacınız var.

Ne içmelisiniz? Taze domates suyunda tüm bu özellik ler mevcut. Domates, mineral özellikle de potasyum kağnağı. Ayrıca serbest radikallere karşı savaşan likopel maddesi içeriyor. Ancak organizmanın likopeni özümsemesi içil domates suyuna 1 -2 damla zeytinyağı ilave etmenizde yarar var.

Öneri: Domates suyunu diğer sebzelerle de zenginleştirebilirsiniz. Demir ve C vitamini kaynağı olan ıspanağı ekleyerek varsa tansiyon sorununuzu da çözümleyebilirsiniz. 150 gr ıspanak, yarım bardak su ve 1 avuç fesleğen yaprağını robotta ezin. Bir tutam tuz, karabiber ve 1 damla tabasco sosu ilave edip karıştın ve domates suyuna ekleyin. Daha güzel bronzlaşmak, bronzluğu korumak ve cilt problemlerinizi çözümlemek için domates-havuç suyu karışımı da bir diğer alternatif olabilir.

Saat 14:00

Yemekten sonra hazmı kolaylaştıran bir içeceği seçin.

Neden? Sıcak havalarda hazımsızlık sorunları çok yaygın bu nedenle hafif yemekler yenmeli. Öğle öğününde az yeseniz bile aşırı sıcak havaların etkisiyle hazımsızlık probleminden yakınabilirsiniz. Bu durumda mide salgısını artırarak hazmı kolaylaştıran bir içecek içmenizde yarar var.

Ne içmelisiniz? 1 fincan çay için. Çay, hem hazmı kolaylaştırır, hem de içeriğindeki tein maddesi nedeniyle genelde bu saatlerde başgösteren uyku halini engelleyerek canlılık veriyor.

Öneri: Eğer birkaç kilo fazlanız varsa siyah çay yerine yeşil çayı tercih edin. Yeşil çay öğle öğününde aldığınız kiloları eritip vücun yağ alımını yavaşlatıyor. Sıcakta soğuk içecekler içmeyi tercih ediyorsanız soğuk çayı tercih edin. Bunun için 4 poşet yeşil çayı 2 fincan kaynar suda 5 dakika bekletip çıkarın. 2 çay kaşığı bal, 1 cay limon suyu ve 4-5 buz parçası ilave edin. Karıştırıp, buzdobında yarım saat bekletip için.

Saat 17:00

İkindi için besleyici bir meyve suyunu tercih edin.

Neden? Öğle öğününü bir küçük tost ya da hafif bir salata ile mi geçirdiniz? Günün bu saatlerinde hafif bir yorgunluk belirtisi ve konsantrasyon azalması sözkonusu olabilir. O halde vücudunu canlandıran ve besleyen hafif bir içeceğe ihtiyacınız var demektir.

Ne içmelisiniz? Şeker, vitamin ve mineral içeren olgun bir mevsim meyvesi ile hazırlanmış bir meyve suyunu tercih edebilirsiniz. Şeftali, kayısı, vişne, karpuz-kavun, ahududu gibi meyvelerle hazırlanmış meyve suyuna protein ve kalsiyum içerikli bir kahve fincanı süt ilave edin. Böylece akşam öğününe tok olarak başlayabilirsiniz.

Öneri: Kilo probleminiz varsa light sütü tercih edin. Kolit ya da bağırsak sorunlarından yakınıyorsanız süt yerine light yoğurt ilave edin. Varis sorununuz varsa damarları güneşin zararlı etkilerinden koruyan çilek, ahududu ve böğürtlen gibi meyveleri seçmenizde yarar var.

Saat 20:00

Akşam öğününde 1 kadeh şarap için.

Neden? Aksam saatlerinde bunaltıcı sıcaklar yerini hafif bir serinliğe bırakıyor, ısı birkaç derece düşüyor ve hafif bir esinti çıkıyor. Bu saatler hafif bir içki almanın tam zamanı.

Ne içmelisiniz? Soğuk bir kadeh şarap akşam öğününün iyi bir eşlikçisi olabilir, içerdiği şeker sayesinde enerji verirken, damar sistemi üzerinde olumlu etki ederek damarların genişlemesin! Sağlıyor.

Öneri: Beyaz şarap mı yoksa kırmızı mı? Her ikisinde de bulunan bir madde, antioksidan görevi üstlenerek serbest radikallere karşı savaşıyor ve yaşlılığa karşı koruyor. Ancak beyaz sarap içerdiği özel bir madde nedeniyle kolesterol seviyesin! de düşürerek kalbi koruyor. Sıradışı bir içki denemek isterseniz, 1 şişe kırmızı şarap, 1 çay bardağı konyak, 1 şeftali suyu, 3 kayısı suyu, 50 gr frambuaz veya çilek suyu, 1 portakal suyu, 1 limon suyu, birkaç nane yaprağı ve birkaç buz parçasını harmanlayıp içkinizi hazırlayın.

Saat 23:00

Bira ile gevşeyin.

Neden? Barda veya bir davettesiniz. Ya da tatilde. Hoş bir geceyi hafif bir içki ile renklendirebilirsiniz. Kolay hazmedilen ve gevşetici etkisi olan bir içki olmalı.

Ne içmelisiniz? Akşam yemeğinden sonra gittiğiniz eğlence yerinde şaraptan daha az alkollü olan birayı tercih edin. İçeriğindeki şerbetçiotu sayesinde bira hazmı kolaylaştırıyor. Ancak bağırsak gazlarını ve karında şişkinlik yapmasını önlemek için birayı yudum yudum içmeye özen gösterin.

Öneri: Her zamanki bira yerine besleyici, aromati ve hafif alkollü ama sıradışı bir içkiye ne dersiniz? Büyük bir şişeye 2 şişe birayı boşaltıp 1 kadeh şampanya ilave edin. 1 rendelenmiş limonun kabuğunu ve suyunu, 1 çorba kaşığı tozşeker ve birkaç buz parçasını ekleyin. Şişeyi iyice sallayarak malzemelerin birbirine karışmasını sağlayın. Buzdobında bekletip soğuk olarak için.
720
dahafazlası
YORUMLAR
Veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız. Detaylar için veri politikamızı inceleyebilirsiniz.