Mahmure

Sağlık

Diyet & Fitness

Hafta Sonu Jogging Keyfini Yaşayın

Hafta Sonu Jogging Keyfini Yaşayın

Birer eşofman, bir de lastik ayakkabı. İnsan sağlığı için en faydalı sporlardan biri olarak kabul edilen jogging'e başlamak için daha fazlasına ihtiyacınız yok! Ozaman ne yapıyoruz? Yeni sezonun bu şık kıyafetlerinden bir tane seçiyor, püf noktalarına bir göz atıyor ve dışarı çıkıyoruz!

Ayakkabı seçerken dikkat!

Jogging için ihtiyacınız olan ilk şey, darbeleri emebilecek, altı yumuşak, burun ve topuk kısmı hafif yuvarlatılmış bir ayakkabı. Ayakkabı ayağınıza tam oturmalı ve kesinlikle sıkmamalı. Rahatsız ve jogging için uygun olmayan ayakkabılar ayaklarda ciddi sorunlara yol açabiliyor. Kas zorlanmaları, ayak ve diz eklemi burkulmaları ve kas yırtılmaları gibi sorunlar ortaya çıkabiliyor.

Önce ısın, sonra soğu!

Jogging yapmadan önce mutlaka ısınma hareketleri yapmanız gerek. Bunun kuralıysa, yapılacak her 30 dakikalık jogging için 5 dakika ısınma hareketi. Esneme hareketlerinden oluşan ısınma sürecinin amacı vücuttaki kan dolaşımını arttırmak ve bacaklara daha çok kan gitmesini sağlamak. Böylece vücut jogging için hazır hale geliyor. Jogging bittikten sonra ısınma hareketlerine benzeyen soğuma hareketlerini de unutmamak gerek, birdenbire durmak sakıncalı.

Nerede yürümeli?

Jogging yapmak için en uygun yer neresi? Uzmanlar, bu sorunun yanıtını verirken öncelikle zemin özelliklerini dikkate alıyorlar. Burada emici özellikleri sayesinde toprak zemin ön plana çıkıyor. Jogging yapan bir kişi, her 1 kilometrede yaklaşık 1500 kere ayağını vücut ağırlığının 3 katı bir ağırlıkla yere vuruyor. Bu beton gibi sert bir zeminse sorunlara yol açabiliyor.

Su içmeyi unutmayın!

Jogging yaparken sıvı kaybını mutlaka göz önünde bulundurun ve yanınızda su taşımayı unutmayın. Jogging yapmak için en ideal zaman, sabahın erken saatleri ve haftada 3 gün yaklaşık 30 dakika. Ciddi bir şekilde yorulduğunuzda ya da bir ağrı hissettiğinizde hemen durun ve dinlenin!

Köpeğiyle jogging yapanlar

Jogging yaparken sevimli arkadaşınızın da size eşlik etmesinden hoşlanıyorsanız onun sağlığı için bu kurallara mutlaka uyun;

· Kemik ve kıkırdak gelişimi tamamlanmamış 1 yaşındaki küçük köpekleri jogginge çıkarmayın.

· Su ihtiyacını jogging bittikten 15 dakika sonra giderin.

· Tok karnına yürüyüşe çıkarmayın.

· Yürümek istemiyor ve bunu oturarak belli ediyorsa sakın zorlamayın!
922
dahafazlası
YORUMLAR
Veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız. Detaylar için veri politikamızı inceleyebilirsiniz.