Mahmure

Sağlık

Diyet & Fitness

Günün en önemli öğünü: Kahvaltı

Günün en önemli öğünü: Kahvaltı

Kahvaltı yapmayanlarda, öğrenme yeteneklerinde azalma, belleklerinde zayıflama, yorgunluk, halsizlik, gerginlik, günlük yapılan becerilerde ve performansta düşme görülmektedir.

Güncellenme tarihi: 06.05.2014
Günümüzde formda kalmak insanların sağlıklarını korumaları için önemli bir unsur haline gelmiştir. Ancak bireyler formda kalmanın sadece kilo vermekten geçtiğini düşünmektedir. Oysa formda kalmak, optimal sağlık ve iyi olma duygusudur. Çok basit anlamda sağlığımızın en üst düzeyde olduğu durumudur. Sadece fiziksel değil, ruhsal ve zihinsel sağlığı da ifade etmektedir.

Bireyler formda olduğunda günlük yaşamda duygusal ve beyinsel değişikliklerden pozitif bir bakış açısıyla üstesinden gelir, şeker, kalp, kanser gibi ciddi hastalıklara karşı yakalanma risklerini düşürür, kendini iyi hissetme şansına sahip olur, gün içerisindeki güç ve dayanıklılığın devamı sağlanır, yüksek kalitede ve belki de uzun bir yaşam için iyi bir şans yakalamış olurlar.

PRATİK ÖNERİLER

Beslenme ise formda kalmanın temel yakıtıdır. Bir toplumun ekonomik, sosyal ve kültürel kalkınması o toplumu oluşturan bireylerin fiziksel, zihinsel, ruhsal ve sosyal yönden gelişmiş olmaları ile mümkündür. Bu gelişmede beslenme, insanın en önemli ve öncelikli gereksinmesidir.

Beslenmede en önemli kural öğün düzenidir. Sağlıklı bireyler günde 3 ana öğün (kahvaltı, öğle ve akşam) ve en az 2 ara öğün yapmalıdırlar. Öğün atlamak, eksik yemek sağlığı tehdit edici olabilmektedir.

Kahvaltı bireyin beslenmesinde önemli olduğu bilinen ancak kendimi aç hissetmiyorum diyerek kolaylıkla atlanacak öğünlerin başında gelmektedir. Oysa 8 veya 12 saatlik açlıktan sonra vücudumuzun ihtiyacı olan enerjiyi sağlayan en önemli öğündür. Böylece kan şekeri olarak bilinen glikozun birincil kaynağını oluşturmaktadır. Glikoz, beyin için en önemli enerji kaynağıdır, çünkü beyinde enerji deposu bunmamaktadır. Eğer enerji kaynağı alırsanız beyinde o enerjiyi kullanır. Kahvaltı yapmayan bireylerde öğrenme yeteneklerinde azalma, belleklerinde zayıflama, yorgunluk, halsizlik, gerginlik, günlük yapılan becerilerde ve performansta düşme ve çevreye karşı ilgide azalma gösteren önemli çalışmalar bulunmaktadır.

2269
dahafazlası
YORUMLAR
Veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız. Detaylar için veri politikamızı inceleyebilirsiniz.